AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 23 januari 2008

Oj oj oj......

Av Elin Haglund - 23 januari 2008 16:01

Vilken lyckad träning idag!:-)Tyvärr så har jag å Mirko fått tränat helt själv de senaste 2 dagarna vilket är lite tråkigt, men Petras 2 hundar är dåliga....Arrak är halt å Tjejen är nyopererad....usch tråkigt värre å en jäkla otur hon har. Sen Susanne, Elisabeth å Sandra har jobbat. Så jag å Mirko har fått roat oss själva:-)


Idag blev det uppletande å spår igen.....

Spåret blev ett litet kortare spår än igår å istället med fokus på vinklar å lite klurigheter. Spåret la jag på äng med 90 graders vinklar, 2 spetsvinklar å sen en massa serpentiner(småa). Jag lät inte spåret ligga något länge alls idag, mycket på grund av att jag inte orkade vänta:-) å sen var det länge sen han fick gå ett sådant spår så jag tänkte för omväxlings skull så kan han få gå det på direkten. Han gick bra idag....tyckte att spetsvinklarna var lite kluriga men han löste dom. Sen serpetinerna blev han lite fundersam på först men det var jätte bra för honom eftersom han verkligen måste gå ner med nosen för att inte tappa bort spåret så det ska jag köra mer av.


Sen efter det blev det uppletande, idag i skogen. 2 korridorer. I ena korridoren 2 föremål längst ut i varje hörn och i den andra korridoren 1 föremål längst upp på en sten......lite klurigt:-)Om ni undrar varför jag kör samma sak på uppletandet så är det för att han blev lite dålig att gå ut på fullt djup så nu fokuserar vi på det ett tag å det har gått jätte bra de här 2 dagarna:-)


Sen efter det körde vi "rutan" nere på ängen. Han var sååå duktig, men han var även väldigt rolig.....först så gjorde han ett klockrent skick till rutan där han ställde sig på musmattan.....sen skickade jag honom igen å då trodde han helt plötsligt att han skulle plocka upp musmattan i munnen å komma med den till mej:-)...jag blev full i skratt...hihih....sen gjorde han så en gång till men insåg väl att det inte kom något klick eller belöning så då började han göra rätt igen. Å det kändes så bra för jag blev bara full i skratt för någon dag sen så hade jag väl blivit irriterad men har kommit till insikt och hittat tillbaka till mej själv vad gäller träningen så det känns bra:-)


Sen blev det även en platsliggning å vi fick lite störning av en massa andra hundar som var ute på ängen på promenad så det var super bra, men han låg så fint med huvudet nere i marken. Gud vad jag känner mej trygg med Mirko när det gäller platsliggningen, nu när han ligger med huvudet nere i marken eftersom han förut låg och tittade sig omkring hela tiden....så jag är nöjd med mej själv att jag tog det beslutet att träna in det och tiden att träna in det:-) Sen körde vi även sitta kvar med störning å han sitter mycket mycket bättre nu!


Sen åkte vi hem.....käkade lite, vek tvätten och lite annat smått å gott!Sen var det dax för promenad med Annika å Troja som vi har träffat som bor här i Sköndal. Annika har en schäfer tik som Mirko faktiskt har respekt för, annars har han inte det för många andra:-)Lilla tuffingen, kanske inte så bra för hans eget bästa:-) Det är skönt att ha någon att gå med här hemma där vi bor så att man slipper åka bort för att träffa någon att gå med, för nu kan man bara gå ut i skogen här bakomför oss så det är super bra!


Nu ska jag lägga mej å vila en sväng eftersom jag ska iväg å jobba i natt. Mirko ligger nöjd och utslagen på golvet så då kan jag lägga mej å vila med gott samvete:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards