AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 14 januari 2008

Av Elin Haglund - 14 januari 2008 16:56

Idag har det inte blivit många timmars sömn......slutade imorse som de senaste gångern inte i tid, har lyckats bli övertid de senaste nätterna, dock inte så mycket.....Efter att jag slutat imorse så åkte jag förbi å hämtade Svea som skulle vara hos oss idag. Sen blev det en promenad å sen kröp jag ner i sängen för att sova någon timme,2timmar rättare sagt, måste försöka att ställa om dygnet ska ju jobba dag nu till veckan. När jag vaknat så åkte vi till klubben där jag tog hundarna på en lång promenad, oj vad dom sprang, Svea å Mirko leker verkligen bra tillsammans!Idag sprang dom konstant i 45 minuter i full fart!Så snacka om bra konditionsträning, som jag inte kan ge Mirko själv:-)


Efter promenaden var det dax för lite lydnad och OJ vad BRA det gick idag!:-)Så nöjd matte!Vi började med en platsliggning, dock var vi själva men det fungerar jätte bra med "plats" nu och han ligger i förväntan ist för i passivitet så jag har fått bort pipet helt där:-) Efter det blev det ff som satt som en smäck idag, jag tänkte verkligen på när jag sa fot eller inte till Mirko å jag säger knappt fot, behövs liksom inte å kan jag ta bort det på vissa ställen så är det riktigt bra eftersom jag skrev igår så blir han taggad av att jag bara säger fot. Sen blev det lite träning på "rutan" eller rättare sagt inlärning av rutan. KRISTINA, en fråga:Har du kört in "rutan" med musmatta?Jag tänkte köra in Mirko på det men eftersom jag aldrig har gjort det förut så lyssnade jag på Monika å försöker att köra in det på hennes sätt, men är ändå lite sugen att köra in den med musmatta, vet inte hur jag ska göra? Sen efter det blev apportering a la bruks:-)det gick super, körde med bollen som belöning och han har ett perfekt grip och inget omtag alls nu så roligt!Att det kunde vara så lätt att få bort.....ok jag ska inte ropa hej förrän jag är över ån:-)Efter det blev det träna att sitta kvar, gick bra!Sen blev det snabba läggande å läggande uner gång, han har blivit riktigt snabb på det nu:-)Smack säger det bara så smäller han ner i marken.....jaja ok det går så klart inte att jämföra med en border collie:-) Sen avslutade vi dagens träningspass med några till skick på "rutan".


Idag så höll jag mej verkligen lugn och han fick lägga sig ner så fort vi inte körde något å jag hade bara pip en gång å det var när jag skulle köra läggande under gång under fot, men jag bara väntade ut honom å sen gick det jätte bra!Det hände bara en gång, så nu ska jag vara jätte nogrann med att han inte får pipa å jag får tänka på att jag inte alls behöver vara så rolig när jag belönar honom för då blir han ännu mer gasad. Mirko är en tacksam hund bara han får bollen i sin mun så blir han super glad, det behövs ingen kamp eller kastande så jag ska undvika att göra det oxå för det får ju honom att bli ännu mer taggad.


Min granne har fått hem en "aussi" valp....åhhhhh så söööööööt!Hon ser ut som en liten nallebjörn, men vill bara ta med den hem:-) Att lilla djävulen från helvetet har varit så liten:-)hihihih


Satsar man inte så kan man inget vinna!

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards