AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Elin Haglund - 13 januari 2008 18:47

Jag har jobbat natt hela helgen så den träning som har blivit för vår del är springning och träning inomhus. Vi har tränat fjärren - sitt/ligg, det går riktigt bra nu!Vi backade även lite där för att få in rätt teknik och nu har vi kunnat avancerat till att stå 3-4 meter ifrån honom. Men nu ska jag inte gå för fort fram, för jag vill ha en bra teknik så att stjärten verkligen sitter som gjutet:-)


Sen har det blivit lite träning på platsliggning, "plats", rent tävlingmässigt så att att han ska förstå att när jag säger ligg så ska han bara lägga sig ner och inte lägga ner huvudet på en gång. Han har nämligen börjat blanda ihop ligg och plats lite men nu funkar det bra. Säger ligg å sen plats när jag  lämnar honom och då lägger han ner huvudet. För när han började att blanda ihop ligg å plats så började han även lägga ner huvudet på fjärren:-)Men när han har gjort det så har jag bara lagt om honom å då verkar poletten har trillat ner:-)


ff har vi även kört inomhus och det gick riktigt riktigt bra idag!Känns super roligt, Även fast jag gjorde tempoväxlingar så höll han en bra position och kontakt, men det går lite i vågor för sist vi var på klubben så gick det ju riktigt dåligt men det beror mycket på hur taggad han är, för är han för taggad så har han mycket lättare att tränga har jag insett.


Sen har vi kört sitta kvar för att få en betydligt bättre stabilitet än vad vi har å inomhus går det så klart jätte bra men måste bli bättre att köra det på promenaderna så att vi får riktigt bar stabilitet i det.


Inget pip idag:-)jippie!Eller nästan inget iaf:-)De få gånger han pep så la jag bara ner honom och han blev lugn riktigt fort. Jag har börjat tänka på om jag verkligen behöver säga fot jämt, tack vare Kristinas tips så började jag tänka på hur jag verkligen gör och om jag verkligen behöver säga fot. Och jag har insett att jag inte behöver säga fot i alla  lägen för han förstår ändå att han ska hålla position och kontakt. Och bara det att jag har tagit bort att säga fot i vissa lägen har lugnat ner honom, han blir så taggad av när jag säger fot. Man måste verkligen anpassa sig efter den hunden man har, något jag inte riktigt har gjort:-)Sen så måste man analysera hur man verkligen gör när man tränar och om det bara som i detta fall går att sluta att säga fot i vissa lägen för att slippa tagga upp honom mer än vad han redan är:-)Man lär sig något nytt varje dag!:-)


På jobbet har det verkligen varit fullt upp hela helgen:-)roligt! Jag ska iväg å jobb i natt oxå, men till veckan så jobbar jag bara 3 dagar, härligt så då blir det träning för fulla muggar med Mirko, Ska försöka att få till något spår, det var länge sen nu.


Sen har vi så klart spelat spelet som jag köpte, han är riktigt bra på det nu!Nästan för bra!:-)Måste göra det lite svårare:-)


Kram kram

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards