AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 19 januari 2008

Av Elin Haglund - 19 januari 2008 21:07

Började dagen med en tur till klubben där jag skulle träffa Susanne och Elisabeth. Vi började att träna var å en för sig, sen så tog vi en hund i taget och körde det var och en behövde hjälp med. Jag hade velat haft hjälp med kommendering på några moment som jag hade planerat men men pip-arne var framme igen...grrrrrr.....så jag känner att innan jag ens kan ta hjälp med kommendering så måste jag få bukt med pipet.....det blev ju inte bättre av att jag kände mej krasslig.....tålamodet var inte på topp, men tro det eller ej jag lyckades hålla mej lugn hela tiden:-)så jag åkte hem från klubben med gott samvete dock irriterad på min hund:-)


Det tråkiga är att det tar sådan lång tid att träna i och med att om han piper så kan vi ju inte köra igång förrän han är tyst vilket innebär att det blir mycket stå å vänta vänta å åter vänta å ta det lugnt.....sen vet jag inte om det är det rätta att göra?för jag tycker nästan att pipet har blivit värre,jag kanske inbillar mej?Det kanske skulle fungera bättre att bara säga till honom på skarpen men jag måste väl ge det här lite tid.....alltså att vänta ut honom.....någon som har något annat tips på vad ni tycker att jag ska göra när han piper?

Ja rutan gick ju bra igår å även idag de första skicken sen helt plötsligt så fattade han inte vad han skulle göra. Det ff var RIKTIGT RIKTIGT bra idag, kors i taket. Han trängde inte en enda gång så duktig men det var nog det enda som var riktigt bra idag eller han gjorde allt bra men som sagt jag blir irriterad och tycker inte att det går bra i och med att han piper å då kan vi som sagt inte köra på. Ja vi körde andra saker oxå men dom orkar jag inte skriva om. Ja det kanske slutar med att jag inte kan tävla med Mirko om jag inte får bort pipet, schäfer kanske inte är något för mej?kritiska elin......men jag blir så less!Jag vill bara kunna köra på å träna men detta tar upp all tid å tankeverksamhet, har inte varit speciellt träningssugen denna vecka på grund av detta.


Jag ska inte åka upp på klubben så ofta nu utan det kommer att bli mycket träning på andra ställen och detta kanske underlättar att få bort pipet eftersom han blir extra gasad när vi åker upp på klubben.Framtiden å träningen känns som ett stort frågetecken?????????


Efter träningen så åkte jag å syrran till Ikea, där jag shoppade loss!Köpte saker till vardagsrummet som jag ännu inte har fått iordning men nu ser det lite bättre ut iaf:-)


Efter Ikea så kände jag mej ännu sämre så det kanske inte var speciellt bra att vara ute i regnet i 3 timmar å sen åka till Ikea för min förkylning, för nu är jag ännu snorigare å har ont i hela kroppen.....suck får se hur det känns imorgon?Sitter framför tv:n med en stor toarulle å snyter mej konstant:-)



Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards