AKJAS MIRKO

Alla inlägg under september 2009

Av Elin Haglund - 26 september 2009 13:17

......är det någon som är intresserad av att köpa ett par Garmont Nagevi i str 37,5?? jag köpte dessa men det visade sig vara för liten storlek för mejGråter Skorna är använda ca 2 gånger så alltså nästintill oanvända. Nypris: 1100kr. Jag säljer dom för 700kr. Jag har tidigare haft Garmont skor och varit super nöjda med dom och när jag hittade ett par på nätet så slog jag till och det kändes som att det var rätt storlek när jag testade dom men sen när jag gick i dom så kände jag att dom var för trånga och då hade öppet köp tiden gått utGråter


  

Här är en bild på skorna. Färgen på skorna är som på den nedre skon.














Av Elin Haglund - 25 september 2009 22:25

....ja det är väl det minsta man kan säga:-) men som för så många andra så räcker inte tiden riktigt till, till att blogga....


Däremot har det hunnits med en massa träning sedan sist....i form av sök, spår, skydd, lydnad och uppletande samt mycket konditionsträning...... Vi har några tävlingar kvar att göra, men när den sista tävlingen är gjord för i år så kommer jag & Mr M att ta lite välförtjänt vilaFlört har blivit mycket träning de senaste halvåret! men roligt har vi och framsteg gör viGlad


Jag ville bara att ni ska veta att vi leverCool


  

Mr MTungan ute
























Av Elin Haglund - 5 september 2009 20:05

.....i denna gång i lägre sök. Dagen slutade med uppflytt och klassvinst med 457,25p!:-) Vi är inne i ett stimm nu!:-)


Efter 4 timmars sömn så ringde klockan 05:15 imorse....jag jobbade igår kväll och var inte hemma och i säng förrän 01.00:-(men men så är det ibland.... 


Vi var till Enköping. Dagen började med söket och sedan platsliggning, budföring och sist lydnaden. Söket gick så där.....Mr M hittade alla 3 figgarna och var den enda hunden av 8st som gjorde det:-) men själva söket hade kunnat varit bättre. Han gick väldigt grunt på hela högra sidan, men som tröst så gjorde alla hundar det. Annars så jobbade han på hyfsat men som sagt jag tror att jag får skylla mycket på mej själv då jag inte kände mej så himla pigg vilket innebar att hjärnan inte var med fullt ut:-) men vi kom tillbaka från söket med 7p/8p....lite snålt med 7p av ena domaren tycker nog jag å även alla andra som var där och tävlade men men så är det ibland....


Tillbaka till klubben.....platsliggning.....la ner Mr M med huvudet nere i marken, när jag vänder mej om så ser jag att han har lyft huvudet...grrr...vilket med handen på hjärtat ALDRIG har hänt tidigare.....sedan la han ner huvudet igen....ena domaren dömde det som att han låg oroligt men inte den andra? 


Sen var det dax för budföring.....han sprang som en klocka:-)tjoho!...verkar  som Mr M har kommit över sin osäkerhet där sedan jag bytte kommando:-) ....så där skrapade vi ihop 10p/10p

Totalsumma på specialen: 235p 


Och sen så lydnaden då......Mr M har ju haft tendens att tappa lite fokus inne på tävlingsplanen men idag kändes han hyfsat koncentrerad under hela lydnaden förutom i början av linförheten......vi skrapade ihop poängen:

Linförhet 8,5p/8,5p

Framförgående 7p/7,5p

Platsläggande 8,5p/7p

Inkallande 9,5p/9p

Krypande 0p/0p

Apportering 8,5p/9p

Hopp 10p/9,5p

Platsliggning med skott 10p/9,5p

Totalsumma på lydnaden: 222,25p 


Jag är väldigt nöjd med dagen! Trots en väldigt trött matte och en lite "sjukling" till hund (han fick diarré i onsdagskväll så jag svalt honom tors och då verkade han vara bra, gav honom mat på fredagen igen och han var bra i magen men imorse när jag vaknade så var han dålig i magen igen men jag valde att köra ändå och i slutändan så visade det sig vara rätt beslut!:-)) så grejade vi uppflytt:-)


Efter tävlingen så följde jag med Linda och kollade när hon skulle valla, super roligt att se! Jag har aldrig tidigare varit med och tittat på det!  


Men nu är jag äntligen hemma efter en långt dag, ska bli skönt att krypa ner i sängen ikväll:-) 


Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards