AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 22 januari 2008

Av Elin Haglund - 22 januari 2008 12:44

Från och med idag ska jag å Mirko försöka att hitta tillbaka till vår fina relation som vi en gång har haft:-)...hihihi....jaja det låter som att jag pratar om ett förhållande med en människa:-) Men jag har inte varit nöjd med mej själv på sistone så nu ska det bli ändring på det oxå kommer ni att slippa läsa om upprörda elin något mer på bloggen:-)


Jag å Mirko tog bilen ut i skogen idag för att lägga spår å köra uppletande. Jag började att gå ut spåret som blev ca 700meter med några 90 graders vinklar, något virrvarr å en massa apporter, liggtid ca 70 minuter. Spåret fick ligga medan vi körde uppletande på en äng idag. Tänkte att för omväxling så kör vi uppletande på äng idag eftersom man sällan gör det och det är bra med lite växlande terräng. Jag vallade av 2 korridorer och i varje korridor så la jag 2 föremål i vardera hörn på fullt djup. Varje korridor var ca 60 meter djup. När jag skickade Mirko på första skicket så började han springa med nosen nere å irrade omkring så jag kallade tillbaka honom och efter det gjorde han 2 klockrena skick i första korridoren:-)Full fart rakt ut och full fart in med föremålet. Sen gick vi ner till nästa korridor. Första skicket gick klockrent, rakt ut och plockade föremålet och full fart tillbaka. Det andra föremålet låg lite klurigt till i hörnet. Jag skickade honom men han gick sådär. Gjorde ett till skick utan resultat sen så bestämde jag mej för att gå ut och visa vart det låg för att få ett bra avslut eftersom han hade gjort tre stycken klockrena skick. Visa honom föremålet å sen var det rakt på, så vi slutade där, för att få en bra minnesbild:-)


Sen körde jag en platsliggning, han låg jätte fint. Och sen körde vi lite sitta kvar med störning, gick oxå bra, han satt tyst och koncentrerat:-)


Spåret hade fortfarande legat för kort tid enligt mej så vi tog en liten promenad för att vänta ut spåret ytterligare.....sen var det dax för spåret. Jag körde ett spårupptag och han tog upp spåret jätte fint:-)Idag gick spåret jätte fint. Han gick lugnt och fint, så att jag kunde gå i behagligt tempo. Där har vi verkligen gjort framsteg i och med att Mirko har fått ner tempot igen, till ett fint och behagligt tempo. Tempot gör att han inte längre tappar spåret som han kunde göra förut, dock har han lite svårt i vissa vinklar fortfarande men det syns tydligt när han är på rätt spår så det är bara att stanna å låta honom jobba tills jag ser att han har fått upp spåret igen. Och det som är det bästa med Mirko är att om han någon gång går lite utanför spårkärnan så känner han apporterna och går inte vidare förrän han har hittat apporterna:-)Han var lite utanför spårkärnan på ett stället idag men han hittade den lilla klänypan till slut även fast man såg på honom att han fick jobba rejält eftersom den inte hade speciellt stark vittring.


Efter idag känns det bra och jag måste verkligen jobba med mej själv för vi ska klara det här!Jag ska trappa ner mina egna krav på mej å Mirko. Vi kommer att starta när vi är redo å sen om det blir om 2 år då får det väl bli så då:-)Nu ska vi träna för att vi tycker att det är roligt och försöka att sänka kraven. Jag har väldigt höga krav på mej själv och det gäller inte bara hunderiet så jag ska försöka att sänka dom!


Nu ska jag strax skjutsa Mirko till dagmatten och sen bär det av till jobbet.

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards