AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Elin Haglund - 24 januari 2008 15:28

är det dax för lite kalas här hemma hos mej.....eller kalas å kalas men jag ska bjuda på fika. Så idag har jag bakat ytterligare. Bakade kolakakor, fast dom blev inte lika bra som dom brukar bli, dom skulle nog ha stått inne någon sekund längre men men det är så när man bjuder på hembakat:-)det blir inte alltid så perfekt men jag tycker inte om att bjuda på köpt fikabröd. Sen blev det chokladbollar.....mmmm....något av en favorit!Så imorgon blir det som sagt bara hembakat fikabröd....bullar,drömrulltårta med smörkräm, kolakakor och chokladbollar.....och princesstårta......hemmagjord.....närå så klart inte så händig är jag inte....hihihih.....


Hade tänkt att jag skulle försöka att sova till 14 idag efter nattens jobb men jag vaknade först vid 10 å kände mej skit pigg....vilket inte är normalt efter 2 timmars sömn!somnade sen om till halv 12 då jag vaknade igen och var skit pigg så jag orkade inte ligga kvar i sängen utan då klev jag upp efter 4 timmars sömn, drygt för då vet jag att jag måste sova ikväll en liten sväng för att orka men jag får se hur jag gör?för jag jobbar ju bara en natt till.....


När jag väl hade kommit upp ur sängen så blev det en promenad i skogen bakom där vi bor.....jag tog med mej träningsryggsäcken för jag kände mej sugen att träna:-) Vi stannade till på golfbanan som finns bortanför oss för att träna där. Jag tror att jag blev så irriterad när vi tränade förut för att jag hade satt press på oss för att allt ska blir så himla bra men nu har jag kommit till insikt att allt tar sin tid och efter detta så har träningen börjat gått betydligt bättre igen, så det känns roligt!:-)Sen så har jag bestämt mej för att träna på det som jag känner för och inte följa min träningsplanering......så idag kände jag för att köra rutan,ff,läggande under gång, inkallande med ställande och skall. ff gick bra men hade lite tendens att gå lite för långt fram men det fick vi till, gud det ff är det sådan stor skillnad på nu....jaja jag vet att jag har skrivit det förut men det är så roligt att jag har fått bort trängningen och att han jobbat med stjärten i svängarna vilket han inte gjorde förut. Rutan gick bra, men första gången jag skickade honom så sprang han rakt ut i rutan vände å kom tillbaka till mej:-)ibland funderar man hur deras lilla hjärna fungerar:-)Men då som annars märkte han att det inte kom någon belöning så de andra gångerna sprang han ut till rutan och stod kvar där:-)


Sen läggande under gång och inkallande med ställande gick oxå bra. Sen skall....det är så roligt, för han hade verkligen svårt att förstå det när vi började med skall men nu jäklar har han fattat. Han är så rolig eftersom jag har kört med belöningen på marken så igår när jag skulle lägga ner musmattan i rutan så kom ett skall....hahah.....förvirrade lilla hund:-) Men idag testade jag att inte ha belöningen synligt och han fattade ändå vad han skulle göra när jag sa "skall":-)Sen har han fått börja sitta ner vilket han tycket är lite jobbigt men han sitter väldigt bra,inget studs med frambenen än iaf så vi får se till att detta hållet i sig.


Nu ska jag springa iväg å köpa lite av mitt beroende i livet......snus:-)sen blir det till att städa så att det är rent och fint tills imorgon:-) Jag är äntligen frisk nu eller snart iaf:-)så imorgon blir det springning.....ska bli så skönt, har saknat springturerna är så skönt att komma ut i friska luften.....jo som att jag inte får tillräckligt med frisk luft:-)......men det är skönt att röra på fläsket:-)känns skönt efteråt å sen kan jag på annat sätt äta med gott samvete:-)


Kram på er alla!



Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards