AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 20 januari 2008

Fortfarande krasslig....

Av Elin Haglund - 20 januari 2008 17:40

Ja inte har jag blivit frisk än:-)gud jag verkligen hatar att vara sjuk å idag har jag faktiskt tillåtit mej själv att vara sjuk, vilket jag brukar vara dålig på. Om jag är sjuk så brukar det vara full fart framåt ändå men idag kände jag mej tillräckligt dålig för att känna att jag inte orkar göra något alls idag. Eller ingenting alls var väl kanske att överdriva...hahaha.....Mirko har fått en hyfsat promenad idag mer än så på hundfronten har det inte blivit. Sen har jag bakat bullar och drömrulltårta med smörkräm.....mumma.....jag fyller snart år så jag tänkte att det är lika bra att baka när jag är ledig. Men det ska till 2 kakor till å en tårta innan det är klart för kalas:-)Det ska vara mycket goa saker på ett kalas enligt mej:-)


Sen så kom syrran å Tommy och hjälpte mej att fixa det sista i vardagsrummet, syrran har verkligen öga för inredning(det är hon som är den estetiska i familjen:-)) så hon var snäll att hjälpa mej att inhandla och att sätta upp och fixa iordning, så nu känns det riktigt hemtrevligt här hemma!Nu ska jag bara fixa sovrummet, där det i dagsläget bara finns en säng i princip. Sen badrummet är hyfsat iordninggjort men det finns lite till saker att fixa där med. Sen så har vi köksavdelningen där jag ska fixa kakelplattorna så att jag får en annan färg än det blåa kaklet som det är på vissa av plattorna som det ser ut idag. Å blått skär sig lite till den inredningen som jag har i vardagsrummet. I och med att jag har en öppen planlösning på kök och vardagsrum så vill jag fixa kaklet, får se om jag kanske får det gjort imorgon:-)Måste först hitta helfärgad kakeldekoration.....jag funderar på svart, olivgrön eller beige så att jag kan sätta över de plattorna som är blå.


Sen bjöd jag syrran å Tommy på fika(nybakta bullar såklart:-)) som tack för hjälpen. Och nu sitter jag här å funderar på vad jag ska fördriva resten av kvällen med. Jag å Linn skulle egentligen ha gått på bio ikväll men i och med att jag är sjuk så känner jag inte att jag orkar utan det kanske får bli imorgon istället?


Pratade med Johanna idag å det vet ni väl redan om ni har varit inne å läst på Johannas blogg:-)Vi pratade om hundmöten å en massa annat. Jag kan bli less på Mirko när han blåser upp sig å reser raggen när vi möter hundar men det är lätt att glömma hur han faktiskt har varit vid hundmöten. Förut hade jag aldrig kunnat drömma om att möta en hund på en smal gångväg utan att han skulle dra i kopplet å skälla. Idag så kan vi möta hundar på gångvägar utan drag i kopplet och utan skäll dock med rest ragg. Så han har faktiskt blivit sååååå duktig fast det är lätt att glömma bort vilka framsteg vi faktiskt har gjort!För det har hängt väldigt mycket på mej oxå så jag kan inte bara anklaga Mirko för hans beteende tidigare när vi mötte hundar.


Nu ska jag mysa ner under min nyinköpta fina och varma pläd:-)Men innan jag gör det så ska jag gå å boka en tvättid till imorgon och gå å slänga lite skräp som blev i och med allt nytt som jag införskaffade på Ikea igår.

 
 
Marie

Marie

21 januari 2008 13:40

Stackare som är sjuk! Hoppas du kryar på dig. Igår var vi med Svea i Skogarna ute på universitetsområdet och sen gick vi på ett fik där som man får ha med sin hund på, skafferiet tror jag det hetta. Det var mysigt, vi borde åka ut dit tillsammans nån gång. Vi ses snart, Kramar

http://sveahund.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards