AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

En duracellkanin som duckit alldeles för många redbull.....

Av Elin Haglund - 29 mars 2008 17:02

Ja det är väl en bra beskrivning på Mr M idag:-)Jag åkte till Tyresö BK för att träffa Susanne, vi skulle köra lydnad. Hon skulle kommendera igenom mej genom lydnads ettan så att man är lite förberedd iaf. Jag kom lite innan Susanne så jag började värma upp Mirko eftersom jag tänkte att han skulle vara riktigt uppvärmd innan hon skulle kommendera mej. Susanne kommenderade som sagt mej igenom ettan och alla moment satt som handen i handsken, skit nöjd var jag med honom.....MEN.......han var SÅ speedad att hela han skakade, vilket jag aldrig har varit med om, sen så kom pipet tillbaka idag under vissa delar....suck.....Jag vet inte vad denna överskottsenergin berodde på?Kommenderingen?snön?sovit alldeles för mycket efteraom jag har jobbat natt?Vi har både tränat och gått lång promenader som vanligt, det vi inte har gjort är att han inte har fått sprungit med mej denna vecka eftersom jag inte har haft tid att springa och sen har det inte heller blivit något spår kan det bero på det? Han kan bli taggad när någon står och kommenderar mej och sen så har han varit så speedad sen snön kom så jag vet inte alls vad det berodde på. Är han så här på tävlingen så har jag inte så höga förhoppningar!Han kommer säkert att göra alla moment bra, det säger jag inget om men kommer pipet så spelar det ju ingen roll....suck.....det känns lite som att all träning är färgäves!....jag som hade fått bort pipet trodde jag men icke sa nicke vad fel jag hade där. Ja ja jag är ändå nöjd med dagens träning men jag måste ta mej en funderare på vad detta kan bero på, så att jag inför tävlingar kan jobba med honom på ett sätt så jag vet att han inte är så speedad som han var idag.Hmmmmm får fundera vad hans överskottsenergi kan bero på???? Men nu är jag ju anmäld så nu är det bara att starta och ta det för vad det är!


Sen avslutade vi med långa budföringssträckor och jäklar vilken energi han hade kvar!Även fast vi hade kört lydnad hur länge som helst så märktes det knappt på honom. Han sprang som en tok, det bara lyste i ögonen på honom. Jag hade tänkt att han hade kunnat fått dra sitt däck idag på kvällspromenaden men jag slängde ju det eftersom det var så tungt, vill ju hitta ett utan fälg. Annars hade jag kunnat tröttat ut honom innan natten när jag ska iväg och jobba. Men jag får väl masa mej ut imorgon när jag vaknat och springa kanske....Måste verkligen fixa ett däck utan fälg!!


Igår var Maica riktigt tuff, det trodde jag inte!När jag satt och tittade på tv och Mirko låg i son säng och sov så kom hon ut från soffan och började undersöka lägenheten. Hon gick in i sovrummet, in på toaletten, upp på köksbänken och fönsterbrädan utan att gå slickad längs golvet utan hon gick helt upprätt:-) sen gick hon emot Mirko för hon blev nyfiken på honom men när hon kom en halv meter ifrån honom så insåg hon att hon tyckte att han var äcklig och reste ragg och fräste:-)Mirko han bara viftade på svansen och ville leka:-)


Ja nu skulle jag egentligen behöva diska men det blir nog inte av.....måste försöka sova 1 timme, blev bara 4 timmars sömn innan jag vaknade, blev så ljust och sen började grnnarna att spela hög musik så det gick inte så bra att sova så måste tyvärr lägga mej en stund.....vill egentligen inte det men om jag ska orka inatt så måste jag ju...suck...tråkigt att sova!

 
 
Sacco

Sacco

29 mars 2008 17:31

Så kul att hon har blivit så modig lilla Maica. Vore kul att komma förbi och hälsa på henne så småningom när hon har blivit varm i kläderna och känner sig hemtam.

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards