AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 15 mars 2008

Av Elin Haglund - 15 mars 2008 19:14

från jobbet så möttes jag av att någon hade slagit sönder rutan som sitter i ytterdörren till trapphuset. Fan vad less man blir på människor!!Säkert någon dum & full idiot som har slagit sönder den för att han blev förbannad eller nått i fyllan!!Ok, ni märker inga fördommar har jag fått eller hur?!:-) Nej men jag blir så less, det känns så onödigt och ännu mer onödigt tycker man att det är när det ligger glas i hela trappen där jag ska gå med Mirko...grrrr.....men eftersom jag bor på botten våningen så kunde jag ta en annan väg ut så att jag slapp passera glaser som låg där. Sen blir jag oxå less, det verkar inte som att det är någon som har ringt in detta så vad får jag göra jo ringa så att någon kommer och tar bort glaset och täcker över fönstret provisoriskt eftersom de inte kan komma och sätta in en ny riktig glasruta under helgen....ok klockan var bara 08:10 men visst fasiken tror jag att det är någon mer än mej som har sett detta men inte orkat brytt sig eller tänkt att någon annan har säkert ringt.....oj vad pessimistisk jag låter....men nu släpper vi det där:-)


Efter att jag vaknat så kände jag att Mirko måste få göra något så jag slängde i mej lite frukost och drog på mej kläderna och åkte iväg till skogen för att lägga spår. Påvägen dit så ringde jag å hörde om Elisabeth & Sacco ville hänga på och det vill dom så det var roligt att få sällskap! Det är så skönt att även fast klockan närmar sig 16 så kan man åka ut å träna eftersom det är ljust mycket längre nu:-)härligt!


Jag gick ut ett spår åt Elisabeth å hon gick ut ett spår åt mej. Idag skulle Mirko får ett enkelt spår som inte skulle vara speciellt långt. Han har VERKLIGEN fått upp motorn nu!vi får väl se om han kan hantera det eller om han kommer att bli slarvig eftersom han kanske kommer att jobba alldeles för fort, vi får väl se?:-)Vi har iaf uppnått målet vi hade, att få upp mer motor så får vi se vad vi ska jobba på sen i spåret?:-)


Medan spåren låg så tog vi en promenad med hundarna, det var skönt att få sällskap och sen bra för Mirko att få en promenad eftersom han inte hade fått någon sen vi klev upp ur sängen. Det blir lite konstiga rutiner när man jobbar natt å mycket sömn för Mirko:-)så han brukar vara extra laddad när man ska träna med honom när man har jobbat natt. Och det märktes i spåret idag men det är sådant man får ha i åtanke, han kan inte riktigt hantera all den energi han har ibland:-)


Efter att vi gått spåren så fortsatte jag å Mirko färden mot klubben för att köra lite lydnad så här på lördag kvällen, det är helt otroligt klockan var halv 6 och det var fortfarande ljust.....så härligt!Ja det var ju inte så många mer på klubben än jag å Mirko utan vi var helt solo:-)men det var rätt så skönt det oxå. Vi började med framåtsändande - sakta från gruppen. testade att kalla in honom och det fattade han på en gång:-)Sen körde jag ihop momentet en gång, å det gick super!!Sen blev det lite apportering, jätte fint grip och fart in - inget omtag alls:-)Sen blev det skall - fokus på skallet. Läggande och ställande under gång, körde varannan gång för att han ska lära sig att lyssna på vad jag vill att han ska göra och idag gjorde han inte fel en enda gång:-)vanligtvis så kan han som sagt blanda ihop väldigt lätt men idag satt det iaf, får väl se nästa gång?:-)Sen blev det lilla stegen men fokus på att ta alla trappsteg påvägen upp och ner. Jag la musmattan i slutet av stegen. Jag matade honom med korv påvägen upp på stegen för att få honom att ta alla trappsteg och inte hoppa över någon. Sen gjorde jag samma sak påvägen ner och såg till att han stannade med frambenen på musmattan och fick stå där ett tag. Det funkade faktiskt bra för då tog han alla trappsteg påvägen upp och ner så jag får köra så nu ett tag å se om jag får till det?!Får jobba med stegen som att det vore ett agility hinder och se sista trappsteget som ett kontaktfält:-)så ska vi nog få till det oxå. Men nu är det iaf inga problem för honom att gå på den vilket han tyckte var lite läbbigt i början när vi började med den.


Sen bar det av hemåt för att käka lite å nu sitter jag här framför tv:n, blir lite dega framför den innan det bär av till jobbet ikväll igen.......


Imorgon blir det träning med Sussanne och Cox och kanske även Sandra och Max hänger med. Det var länge sen man träffade dom så det skulle vara roligt om dom hängde med! Det blir spår för Mirkos del imorgon igen.....vi ska köra kvantitet på spårningen ett tag nu för att se om vi får till det och sen så ska jag lägga ner spårningen ett tag så att det får vila och lägga sig lite.


Några bildern från idag som Elisabeth knäppte:

Sacco, Mirko å jag.....jag ser hyfsat sliten ut:-)så ni får kolla på hundarna i första hand:-) Sen en bild innan vi ska sticka iväg i spåret och en bild på när Mirko får sin favorit tub med godis - skinkost!Han verkligen njuter när han får den, men nästa gång så blir det nog leverpastej på tub:-)Sen några bilder på Mirko in action i spåret, lite suddiga men ändå roligt att lägga ut dom. Sen kanske ni ser hur smidig matte Elin är när hon ska ta sig över ett träd som ligger:-)inte den smidigaste i världen precis:-)En bild när Mirko är nyfiken på sin väska där alla leksaker å belöningar alltid finns, han undrar vad som ska komma upp ur väskan denna gång???:-)

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards