AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Elin Haglund - 25 mars 2008 17:57

Klockan är snart 18.00 och det är fortfarande ljust ute:-)så härligt!Nu kan man snart börja utnyttja hela dagarna, det känns skönt!Är det någon som vet när man ska ställa om klockan?Visst är det till helgen?!Vilken tur jag har isådana fall, då jag ska jobba natt, vilket betyder att jag får jobba en timme mindre:-)ag jobbade ju när vi ställde tillbaks klockan, vilket innebar att jag fick lov att jobba en timme extra, vilket var mindre skoj.....när klockan var 04.00 så tänkte man å vad skönt nu är klockan 04.00....nämen nu var klockan 03.00 igen:-)....ja ja om vi nu ska ställa fram klockan till helgen så blir det ju lite bättre!:-)


Idag så började jag med att åka upp till klubben för att träna, oj vad snö det var på planerna. Nu förstår jag hur du har haft det i vinter Johanna! det skulle inte bli så mycket träning för mej om det skulle ha sett ut så här hela vinterna, men tur för oss att vi har haft en bar vinter!Det är bra att bo här nere när man håller på med hundar, när jag bodde i Umeå så blev det i princip vila i 3-4månader.....alldeles för mycket snö å alldeles för kallt för att träna.Ja ja tillbaka till träningen. Mirko Pirko var gasad idag men det har jag förståelse för:-)Snön hade ju kommit som han älskar!och sen att vi har tränat väldigt lite på sistone. Det bästa för Mirko är en konstant nivå av träning:-)Vi började med linförhet, som gick hyfsat idag, kändes inte riktigt lika bra som det brukar göra men jag är nöjd med tanke på all denna snö. Sen blev det läggande/ställande under gång, vilket han urskiljer väldigt bra på sistone, roligt att se:-)Sen blev det hopp över hinder, men det blev inte så många hopp med tanke på att jag idag såg tendenser på att han börjar resa upp stjärten lite å jag vill inte behöva traggla det så mycket som jag har fått göra med att sitta kvar vid inkallningen så det blev bara några enstaka hopp och istället många sitta kvar utan att få hoppa. Skall blev det oxå lite. Sen blev det framåtsändande som inte alls gick bra idag, han var tokförvirrad men men det är inte hela världen. Nu ska framåtsändandet få vila ett tag och fokus ska läggas på framförgåendet igen istället så att vi får till det snyggt innan vi ska starta i lägre. Har ju inte gjort det på hur länge som helst så det är väl dax att fräscha upp det momentet:-) ja just ja....vi körde många platsliggningar idag, det var en som blev lång dom andra tränade jag bara på nedläggningen så att han får ner huvudet snyggt. Han känns SUPER säker på platsliggningen så det känns roligt, en klapp på axeln på mej själv för att jag valde att träna in platsliggningen med huvudet nere i marken. Men det värsta för oss är när vi ska ställa upp inför platsliggningen för där kan han spåra ur i bland, frustration??vet inte?men vi får hoppas att han håller ihop innan jag har lagt ner honom på tävlingen!


Han hade lite svårt att låta bli snön under träningen idag.....bara en tugga till....om jag tar en tugga snö i farten så ser inte matte....det var nästan så det såg ut, han var som en liten grävskopa med munnen så vi får hoppas att snön är borta tills nästa helg, annars vet jag inte hur det ska gå med denna grävskopa till hund:-)


Sen bar det av att inhandla mat till Mirko och lite kattsaker:-)vet inte när jag får hem henne men nu finns det kattlåda, matskålar och mat till henne iaf så nu saknas det bara en katt:-)


Efter det så hem för att lämna sakerna för att sedan åka iväg och träffa Petra & Tjejen. I väntan på att Petra skulle komma så passade vi på att köra lite kryp i snön och inte vet jag.....vårt kryp känns väl så där. Jag har börjar resa mej upp men har inte kunnat resa mej helt upp utan får fortfarande gå nerböjd sen blir det oftast bara något steg i taget. Testade att ta många steg i rad idag och det grejar han inte riktigt än så vi får väl se om och när vi kommer att få till ett bra kryp, det är knappast tills vi ska starta i lägre:-)men men det känns som att det är ett moment som tar tid och hellre gå för sakta fram än få ett dåligt kryp:-) Vi skulle ta en promenad, skönt att få sällskap och härligt för hundarna att busa av sig lite i den djupa snön. Mirko åt ännu mera snö så snart får jag väl springa ut å kissa med honom igen:-) Det är tur att jag bor på bottenvåningen för då kan jag bara öppna balkongdörren så får han kissa på baksidan så slipper man klä på sig alla kläder igen, nu när vi nästan alldels nyss har kommit in från en en promenad så är det skönt att slippa ta på sig alla kläder bara för att han blir kissnödig igen.


 

jag passade på att knäppa ett kort på Mirko Pirko när jag var tillbaka till honom på platsliggningen.Kolla hur fint och säkert han ligger med huvudet!:-)och se hur mycker snö vi faktiskt har fått.


 

Duktiga lilla ponken:-)Men han ser inte ut att tycka att det är allt för skoj att ligga med huvudet nere men han gör det ändå:-)



Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards