AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Elin Haglund - 10 mars 2008 13:04

Idag blev det en springtur i regnet, skönt var det!Det var ett tag sen jag sprng pga min förkylning som har hängt i alldeles för länge så det blev inte så lång tur men vi var ute en stund iaf. Det kändes skönt att komma ut igen och röra på fläsket:-)


Sen efter det blev det en tur till Claes Ohlsson förl att införskaffa ett par hörselkåpor eftersom jag ska hålla i skotträningen på klubben imorgon. Ska bli roligt, hoppas bara att det dyker upp några stycken så att vi kan köra både budföring och platsliggningen och så att någon kan skjuta åt mej å Mr M.


Efter det blev det ett litet träningpass på baksidan. Vi körde ff, framåtsändande - började med att repetera saktakommandot igen, fick vara på honom en gång för han ville gå alldeles för fort, sen testade jag att köra igenom hela momentet. Han gjorde 2 bra gånger, men jag märker att han inte riktigt ha förstått fullt ut:-)men men det ska han nog lära sig. Sen körde jag några gånger snabbt fram till "gruppen", för när jag testar att köra ihop momentet så får han en mycket saktare galopp fram till gruppen men det kanske inte är så dåligt med tanken på att annars springer SÅÅÅÅÅ fort fram till gruppen.....ja ja ja vi får se?Men det är roligt att man börjar se ett färdigt moment av detta tragglande:-). Sen blev det "rutan", sen blev det att fortsätta inlärningen av inkallande med läggande - gjorde idag så att jag kastade en korvbit för att få honom bort från mej samtidigt som jag backade ytterligare, när han vända om för att springa till mej sa jag ligg och sen kom bollen. Ska lägga mycket krut på att han ska få in rätt teknik eftersom han måste lära sig att lägga sig snabbt i rörelse mot mej för att lägga sig så och lägga sig stilla på avstånd är ju två olika saker.....så vi nöter på:-)Sen avslutade vi med platsliggning, men fokus låg på att repetera "plats"(alltså bara nedläggningen) och inte på att ligga länge.


Han gjorde det bra idag på träningen min lilla älskling:-)


Nu bär det av till jobbet snart.....  

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards