AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Elin Haglund - 9 mars 2008 17:57

dagen började med en promenad i regnet som inte blev speciellt lång just pga av vädret. Sen bar det av till Ågesta gård, där Petra skulle hålla en allmänlydnads kurs. Jag vär där och tittade och hjälpte till lite så Mirko fick sitta i bilen. Sen bar det av till Haninge BK där vi först tränade lite lydnad med Susanne & Cox. Det blev inte så mycket för oss idag......linförhet som dock satt som handen i handsken:-) och lite skall, skallet gör han bra nu och han har förstått att tyst betyder tyst och att han alltid ska vara tyst i början av "momentet" så vi kör alltid tyst en bra stund innan vi kör igång med skallet så att han lär sig det på en gång.


Sen så var det dax att titta lite på skyddsträningen på klubben, den gruppen som Susanne är med i. Jag kunde inte riktigt låta bli så Mirko fick komma ut och köra lite med kamptrasan för första gången. Han gjorde det jätte bra, skällde fint och grep fint och även kampade jätte fint. Jag hade till och med svårt att få honom att släppa vilket jag ser som ett framsteg hos Mirko eftersom han alltid har släppt när jag har sagt till och inte riktigt kampat så mycket som jag har velat, men det beror mycket på mej i och med att jag inte har kampat tillräcklgit med honom. Figgen sa att han kampade bra, blev inte distraherad när han försökte att distrahera honom, höll kvar bra - inga omtag och att han hade bra grip så det var roligt att höra!:-)Jag kommer nog inte att köra skydd med Mirko eller om jag ska det så blir det längre fram i hans liv, men det är ändå roligt att testa på dom första stegen i skyddsträningen. Sen är det roligt att vara med och titta så att man kan lära sig lite om jag nu någon gång vill köra igång med skydd oxå?


Ja nu är det tv:n som gäller, men eftersom det inte blev så mycket lydnad idag så ska vi köra lite kryp och fjärr inomhus senare ikväll....


Imorgon ska jag förhoppningsvis komma igång med min egen träning....springa.....har ju haft en enträgen förklylning som inte vill släppa men ska testa springa imorgon så får vi se hur det känns. Sen så blir det nog lydnadsträning på våran alldeles egna lydnadplan på baksidan av huset....och på kvällen blir det jobb....


Bilder från en lång promenad i paradiset, sen en bild där jag försökte att knäppa kort i mörkret men det blev mindre bra:-)men ändå en liten frän bild:-)

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards