AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Elin Haglund - 3 mars 2008 20:38

Nu har Mirko fått sig massage, en helkroppsmassage, för första gången:-)Han låg helt stilla och såg ut att njuta av att bli masserad. Han var väldigt stel på låret på bakbenets innersida, ska försöka att massera honom oftare!Tror att det är väldigt avslappnande för dom små liven, om man tänker vad mycket de rör på sig och rätt så ofta snabba häftiga starter och stopp så tror jag att de är i behov av massage som vi människor så nu ska vi se till att det blir rutin på detta på kvällarna. När jag masserade honom så insåg jag av färgen på mina fingrar efteråt att han nog är i behov av en dusch snart, fingrarna var alldelse svarta av smuts:-)


Idag stod det spår på schemat och det enda jag kan säga är att han är väldigt omjämn i sitt spårande....ena dagen jätte bra andra dagar mindre bra.....för att slippa skriva en hel uppsats om hans spårande:-)jag kan säga att allt det man kan få problem med gällande spåret har vi haft men men det är bara att kämpa på!Som det ser ut nu så kommer vi inte att kunna starta lägre på ett bra tag pga  spåret, lydnaden fungerar ju super men på spårfronten ser det lite mörkare ut....så det kanske får bli till att köra sök istället för spår??får väl se hur det utvecklar sig?Han verkar har mer fallenhet för söket med tanke på hur han jobbar på uppletandet och hur roligt han tycker att det är!:-)och det är ju lite samma princip som på söket enligt mej iaf:-)


Jag måste bli bättre på att planera vår spårträning så att jag kan hålla koll på hur långa spår, vilken terräng, hur många vinklar, hur många apporter etc för att kunna avancera och variera träningen för som det ser ut nu när jag tänker tillbaka på våra spår så blir det ofta mycket samma sak och detta kan säkert ha påverkat hur vår spårtränings har utvecklats eller kanske rättare sagt hur den inte har utvecklats:-)Tror att jag har fått för mej att Mirko är dålig att spåra och vill att han spårar på ett sätt som jag vill, vilket jag ska strunta i nu och se till att han får spåra som han vill för man måste ju se till varje individs förmåga,det är lätt att jämför med min förra hund; Musse; och hur han spårade men nu måste jag inse att jag har en ny individ att jobba med som har andra förutsättningar, får väl se hur det går med spåret nu när jag ändrat inställning till spårandet?Men just nu känns det långt bort att kunna starta en lägre tävling pga spåret. Men någon gång ska vi väl lyckas och den som lever får se!Men det kanske får bli sök först?


Ska även göra så att när vi spårar nu så ska det bara vara spår och inget annat som idag så körde vi även lydnad innan vi gick spåret och det ska vi inte göra nu utan i skogen blir det fokus på spåret när vi är där ett tag framåt iaf. Sen ska jag några spår framåt lägga enbart en leksak i slutet för att få upp drivet på honom lite mer igen.....


ja ja nog om detta spårande men det känns bara lite tungt just nu gällande spåret men får väl se hur det går imorgon för då ska vi spåra igen. Blir fokus på spår ett tag framåt, för lydnaden har vi ändå kommit långt med om man jämför med spåret....


nu blir det cityakuten.....

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards