AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Elin Haglund - 24 mars 2008 20:00

insåg när jag kollade igenom bloggen att jag å Mirko inte har tränat lydnad på 6 dagar!!!Verkar som att vi vilar oss i form inför tävlingen:-)men det har varit sånt sunkigt väder, men nu blir det andra bullar!Nu ska det tränas veckan som kommer oavsett väder:-)vi har ju bara 11 dagar på oss, fast jag känner mej inte stressad. Det vi har nu är jag nöjd med och vet inte vad jag ska göra för att göra momenten bättre?det går alltid att få till momenten bättre men just nu vet jag vet inte vad jag ska göra bättre så jag är nöjd med det jag har oxå får jag se vad jag får för bedömning och förbättra det efter det. Sen så får man inte glömma att det kommer vara nerver inblandade så även fast jag är nöjd på träningen så är det inte säkert att det går lika bra på tävlingen utan det får vi se?Ni får hålla tummarna för oss nästa helg!:-)

Av Elin Haglund - 24 mars 2008 13:49

vi bloggade. Men det har inte hänt speciellt mycket på hundfronten pga många anledning.....mamma har varit på besök, har jobbat, har varit ett riktigt skitväder med snöstorm(inge roligt att träna då). Så Mirko har fått vila några dagar nu fast det har ju ändå blivit långa promenader, men det är väl det enda vi har gjort. Igår dock så tränade vi lite kryp inomhus och lite fjärr-sitt/ligg. Krypet går väl sakta men säkert framåt....eller själva krypet går inte direkt sakta:-)men framstegen går sakta framåt. Fjärren gick bra, förutom att han var laddad till tusen, så igår hade jag lite pip där igen men men det var inget jag la fokus på.


Idag vaknade jag tidigt....kroppen är inställd på att jobba dag nu....så jag vaknade tidigt imorse. Vi började dagen med en riktig "långis" med Elisabeth å Sacco. Vi var ute i 2 timmar. När vi hade gått promenaden så fick Mirko testa och dra ett bildäck som jag fick tag i igår. Oj vad han fick kämpa....det var ett reservdäck med fälg....insåg att det blir för tungt så vi måste ta och fixa ett annat däck utan fälg istället.....han fick bara dra en liten kort bit och oj vad han kämpade, såg ut som han tyckte att det var roligt faktiskt. Det började snöa rejält på slutet av promenaden och jag som hade tänkt träna lydnad men kände inte direkt för det i snöstormen. Men när jag skulle till att åka hem så hade det lugnat ner sig så jag åkte en sväng till klubben ändå......Vi körde igenom 1:an, riktigt nöjd med alla moment!:-)Men vi ska finslipa lite till innan tävlingen....nu är det inte ens 2 veckor kvar till det är dax för tävling.....men vi känner os redo eller så redo jag kan känna mej iaf.:-)



Påvägen hem åkte vi förbi katthemmet för att besöka Jamaica. Nu har jag besökt henne sista gången så nu ska jag bara vänta på tills hon kommer hem......så får vi se hur det går?:-)


Oj vad det snöar idag......det verkar som att det aldrig kommer att sluta snöa.....hoppas bara att snön har försvunnit tills vi ska tävla.....Mirko har nämligen en tendens till att vilja käka snö:-)det blir inte så bra under ett lydnadsprogram:-).....nej men det är ingen fara, man får säga till honom fast han vill gärna böja ner huvudet och skopa upp en mun med snö:-)

Snyggingen min!Vet inte riktigt vad han tittar på?


 

En mindre smickrande bild. Mirko har hoppar upp på en stor sten och sitter å tittar ner på mej....vet inte riktigt hur han ser ut?:-)


 

Funderar på något?undrar vad som pågår i den lilla hjärnan:-) 


 

Ser nästan ut som att han står och kisar för snön men egentligen står han och tittar på mej.


 

Mirko har en pinne som han sprang och retade Sacco med:-)


Ja det var lite bilder från dagens promenad. Det är tur att jag har Elisabeth som knäpper lite bilder annars så skulle ni nästan aldrig få se några bilder på min blogg. Har en alldeles för dålig kamera för att tycka att det ska vara roligt att knäppa kort. Så tack Elisabeth för att du många gånger har kameran med dej så att man får lite kort!





 

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards