AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Elin Haglund - 20 mars 2008 19:37

Jag måste börja berätta om vad Mirko lyckades med igår kväll precis innan jag skulle gå å lägga mej. Mirko ligger alltid vid mina fötter vid vardagsrumsbordet och på det så har jag min dator som det går 2 sladdar till. Han brukar nästan alltid trassla in sig i dom men då lyfter han försiktigt tassen eller huvudet och smyger försiktigt där ifrån och jag har tänkt flera gånger att jag nog måste flytta datorn eller sladdarna men det har inte blivit av. Igår kväll ser jag i ögonvrån hur han har trasslat in sig i sladdarna och får panik.....han drar med sig hela datorn som dras längs med vardagsrumsbordet för att sedan flyga i golvet.....för att sedan dras längs med golvet en bit.....för att komma därifrån så måste Mirko passera tv-bänken och i paniken förbi där så river han med sig en ljuskupa gjord av glas som det är en massa stenar i....den far i marken med en krasch och sen har jag även glas och stenar över hela golvet....suck!oj oj att man aldrig slutar att förvånas när det gäller hundar:-)Jag tänkte bara....hoppas att datorn har klarat sig eftersom den inte ens är 1 år gammal.....så det första jag gjorde var att slå på datorn å JIPPIE den hade överlevt:-)Det var bara att ta  fram sopkvasten och dammsugaren och få upp allting innan jag kröp ner i sängen.....allt är ju egentligen mitt eget fel men men det är lätt att vara efterklok:-) 


Jag å Mirko började dagen med att ta bilen till katthemmet igen för att besöka Jamaica. Man måste besöka den katten man har bokat 2 gångern inom 1 vecka innan man får hämta hem den så att man vet att man har valt rätt katt. Jamaica ville inte riktigt komma ut ur sin lilla koja idag, men jag ser det absolut inte som något problem. Hon verkar har varit super mysig i sitt jourhem och hon har nästan alldeles nyss kommit till katthemmet så hon är nog inte så van alla dessa människor som kommer å går. Jag tror att hon kommer att lätta upp när vi väl tar hem henne och hon känner sig hemmastadd eller jag får hoppas på det iaf!:-)


Sen var det dax att åka och träffa Sandra & Mac i skogen för att lägga spår. Vi gick ut varandras spår. Mirko gick super bra idag!Väldigt motiverad, nästan för motiverad men som sagt det är ju det jag har strävat efter så jag är nöjd!:-)Efter det så hjälpte Sandra mej med långa budföringssträckor, Mirko verkligen älskar det!Han springer som en tok med öronen slickade längs med huvudet, nästan som han gör det för att minska motståndet:-)


Sen skulle Sandra åka till klubben och köra lite agility så vi hängde med dit. Väl där blev det agility för Mirkos del oxå, oj vad han tyckte att det var skoj!Som skjuten ur en kanon!


Hem och vände för att åka och styrketräna med Linn. När vi hade gjort det blev det en lång promenad med hundarna å äntligen sitter jag i soffan för första gången på hela dagen, skönt!Det blir en tidig kväll i säng eftersom jag ska upp 05.00 imorgon bitti....jobbar dag hela helgen....

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards