AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 28 mars 2008

Maica har kommit hem till oss....

Av Elin Haglund - 28 mars 2008 13:49

Jamaica kom hem till oss idag, Linn döpte om henne till Maica så hon kommer att få heta det ist, är lättare att säga. Jag hade satt ut Mirko i bilen när Maica kom så att han skulle slippa träffa stora stygga hunden det första hon gjorde:-)Hon gröp ur buren slickad längs marken som en orm smög hon in bakom mellanväggen till bilen som för tillfället står ute i hallen så att det har blivit ett litet krypin där bakom, där kände hon sig nog trygg. Jag la dit filten så att hon skulle känna sig trygg. Sen gick jag och hämtade in Mirko, han nosade lite i luften och sen var det inte mer med det, fast han har inte sett den smygande Maica än:-)men han känner ju ändå att hon är hemma hos oss. Men Mirko är duktig med katter om dom befinner sig inomhus vill säga, utomhus vaknar jaktinstinkten till liv:-)Maica satt kvar bakom mellanväggen hela tiden men jag satt mej där och kelade med henne å hon var super mysig, hon började kurra så mysigt:-)Så gosig är hon men lite rädd av att komma till ett nytt hem där det även finns en stor hemsk hund oxå:-)Men det är bara att ge henne lite tid så ska det nog bli bra, får vi hoppas!:-) Jag och Mirko åkte och tränade....jag tänkte att då får hon ju vara ensam så att hon kanske vågar sig ut och titta runt i lägenheten och när vi kom hem så var hon inte i sitt lilla krypin längre så utforskat lägenheten hade hon gjort:-)Jag fick gå och leta för att se vart hon var någonstan och då var hon under sängen. Hon var säkert ute i lägenheten när hon hörde att vi kom hem och stck då till närmaste krypin för att gömma sig. Sen nu när jag satt här framför datorn så snabbt som attan förflyttade hon sig från sovrummet till under soffan där jag sitter.....jag hann knappt se henne:-)Men men som sagt vi får ge henne lite tid så blir nog det här bra ska ni se. Det känns roligt iaf!:-)


Ja vi åkte upp på klubben och tränade. Vi körde linförhet som kändes super idag, han var verkligen med på noterna!Läggande/ställande under gång, framförgående - lite ringrostiga men det kommer inte att bli något problem att få till - det han är ringrostig på är att han nu igen flyger ut i kopplet när jag säger före, men det fick jag bort efter första vändan, så vi får finslipa lite på det bara så blir det bra.Sen blev det platsliggning,skall, kryp - blev det kvantitet på:-)men idag testade jag att ställa mej framför honom ist eftersom han har börjat krypa snett och det funkade sketa bra på honom att stå framför när man körde kryp så jag ska köra det ett tag nu och se om vi gör några framsteg?:-)Apportering - á la ettan blev det oxå, det gör han bra, nu tar han den inte förrän jag säger kommandot iaf så det är ju bra men risken finns att han piper innan jag säger kommandot eftersom han egentligen vill ta den på en gång och blir lite frustrerad men men då får jag väl ta det på tävlingen då, svårt att få bort.


Dagens träningspass kändes jätte bra, det var bra stuns i Mirko idag på ett bra sätt. Men inför tävlingen så måste jag värma upp honom ordentligt annars kommer det inte alls att gå bra. Får försöka att få till nästan 15 min uppvärmning för annars kommer han att vara för gasad när vi går in på banan. Fick PM ét igår och det ser ut som att jag startar först,jag som inte är så rutinerad.....för man lottar väl inte inom lydnaden utan det är väl bara brukset man gör det,visst har jag rätt då?för isådana fall så startar vi först:-(känns både skönt och jobbigt.....skönt för att få det överstökat så att jag inte hinner bli så nervös och lite jobbigt eftersom jag gärna hade velat se något ekipage innan jag skulle starta. Det börjar väl med platsliggningen och sen är det väl min tur?så då måste vi hinna värma upp ordentligt innan platsliggningen för att det ska bli något bra....men men vi får se när vi kommer dit.....:-)ja som ni märket så är jag inte så van att tävla och framför allt inte vanlig lydnad, det är första gången som jag startar ren lydnad, brukset har jag startat med Musse men aldrig ren lydnadtävling så vi har inte så stor koll på hur det fungerar men men det får jag lära mej av mina misstag:-)


Ja nu ska jag lägga mej i sängen och läsa en stund sen så blir det till att vila ett litet tag eftersom jag var uppe så tidigt imorse....ska ju jobba i natt så lite till måste jag ju sova för att orka:-)....sussa sött!

 
 
Marie

Marie

28 mars 2008 14:42

Va roligt att läsa om Maica och kul att höra att det går så pass bra. Moses var betydligt mer rädd :D Ska bli roligt att se hur Svea är med henne sen också. Kramar

http://sveahund.blogspot.com

 
Ingen bild

Nettan

28 mars 2008 14:46

Lycka till med lilla kissen, vad mysigt med katt:-) du ska se att Mirko och hon blir bästisar bara hon känner sig hemtam. Och du.....Håller tummarna på lydnaden:-)
Kram

 
Ingen bild

Elin

28 mars 2008 16:39

Var Moses mer rädd än henne, då måste han ha varit jätte rädd:-)hihi....för nu har hon legat under soffan sen jag skrev inlägget, trodde att hon kanske skulle våga flytta sig medan jag å Mirko låg och vilade men det vågade hon inte. Fast hon är ju som sagt kelig:-)

 
Annika

Annika

29 mars 2008 00:30

Även på lydnadstävlingar brukar man lotta startordning inom resp klass, så om du inte lottas som startnr ett så hinner du nog se någon/några hundar. Lycka till i lydnadspremiären, vilket datum det nu är! /Annika

http://www.ljungsten.com

 
Ingen bild

Elin

29 mars 2008 16:58

Åh vad skönt att höra att det även lottas i lydnadstävlingarna:-)då kanske jag kan känna mej lite lugn:-)Det är den 5:e april, men efter dagens träning så känns det väl piss inför tävlingen.....men men.....alla moment känner jag mej nöjd med men idag så var han som en duracellkanin som hade druckit redbull:-)så då kom pipet tillbaka vilket var länge sen men men jag startar oxå får vi se hur det går?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards