AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 26 mars 2008

Började dagen med....

Av Elin Haglund - 26 mars 2008 13:09

en lång promenad med Mirko & Svea. Svea har varit hos oss idag å Mirko ska vara hos Marie å Erik nu på kvällen eftersom jag ska iväg och jobba. Klockan var tidigt när jag hämtade upp Svea vid Farsta Pendeltågsstation sen tog vi bilen upp till klubben och tog en riktig lång promenad där. Vi var alldels själva å det var så härligt tyst i skogen:-)Hundarna busade för fullt!


Sen så var det dax för sökträning kl 09.00 Det är en grupp som kör på onsdagarna som jag ska få vara med och sen så är det en till sökgrupp som kör på söndagar, men jag har ju jobbat så mycket helger så det har inte passat att vara med dom en enda gång än så länge. Det var ett härligt gäng i sökgruppen, Tack för att jag får vara med och träna med er!!:-) Jag har ju sagt att Mirko skulle få vänta med söket ett tag till, men jag tänkte idag att det får bära eller brista:-)Så vi körde igång söket idag med Mr M:-)Vi körde vindövningar, han gjorde det riktigt bra!Var roligt att se:-)Dom tyckte att han var duktig så det var roligt att höra! Vi körde tre skick, om man nu får kalla det skick?:-)Men Mr M är fortfarande lite knäpp i skallen till och från:-)idag skällde han på en av tjejerna i gruppen, han tyckte att hon var lite läskig som bara stod där på stigen och kollade på honom när vi kom gående, men som tur var och det är så skönt att vara upp i hundmänniskor för dom bara skrattade åt honom:-)för att han är ju inne i en sån ålder. Så han fick ingen utdelning denna gång...hihih....måste testa tandvisning med någon okänd person så att han inte får för sig att skälla ut någon på tävlingen, det kanske inte skulle vara så bra, men det har aldrig varit något problem men jag ska testa av det iaf. Ska haffa någon okänd person nästa gång på klubben så får vi se. Får göra det imorgon för då är det skott träningen igen och förhoppningsvis kommer det lite folk då så Mirko inte har träffat....nu ska han tucktas:-)Ja hanhundar i all ära, men ibland är dom bra dryg:-)


Innan vi åkte hem från sökträningen så blev det en promenad med Mirko å Svea så att de är rastade och klara när jag ska lämna dom hos Marie å Erik. Nu ligger hundarna som ett slackt på golvet.Härligt


Kram på er alla!

 
 
Ingen bild

Sacco

26 mars 2008 17:55

Sök, det lät kul! Du får berätta mer vid ett senare tillfälle när vi träffas..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards