AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Trodde att jag skulle behöva....

Av Elin Haglund - 27 februari 2008 13:37

ha Mirko och Svea lösa var och en för sig, för man vågar ju inte riskera att det blir några schäfervalpar:-)Så jag släppte Mirko lös först men han brydde sig inte om Svea för fem öre så jag tänkte att jag testar att släppa båda så får jag vara med om det är så att det händer nått. Men allt var som vanligt full fart framåt!:-)Mirko verkar inte känna att hon luktar något.....hmmmm....är det en hane jag har egentligen?:-)hihihi.....För innan jag tog ut hundarna på en promenad så tränade jag med Susanne och Cox reagerade direkt på att Svea luktade gott, så det är väl min hund som är lite konstig, fast skönt är väl det annars vet jag inte hur jag skulle ha löst det Mirko den här veckan.


Ja som sagt vi var å tränade på en äng ute där Susanne bor, skönt att variera träningsställen. Jag å Mr M tränade linförhet - ännu mer fokus på halter, läggande under gång och påbörjade läggande under fart för att till slut få till ett snyggt inkallande med läggande, Framåtsändande - jobbar på att få ihop hela momentet och idag väntade jag ut honom så att han fick tänka till och vi fick till 2 riktiga gångern:-), Sitta kvar - passar alltid på att göra det när jag tränar med någon så att den personen kan titta så att han sitter stilla, skall, Ställande under gång - passar oxå alltid på att köra det när jag kör med någon så att personen kan kolla så att Mirko står blixtstilla, Platsliggning - säger bara oj oj vad duktigt han ligger nere med huvudet!


Träningen idag var inte så jätte väl planerad så även fast det gick bra så känns det så där ändå.....jag är ett riktigt planeringfreak, det ska vara uppstrukturerat och bra planerat för att träningen ska kännas bra rakt igenom. För även fast Mirko jobbade jätte fint idag så känns det alltid lite sisådär när jag inte har en plan som jag kör efter när jag sätter igång å tränar men men.....


Usch vad det regnade även idag, riktigt smått regn så man blev dyngsur och hundarna skitiga.....och vad innebär det.....jo att det blir skitigt inne oxå och jag som damsög igår efter att jag äntligen hade fått hem mina dammsugarpåsar:-)men nu när jag har påsar så är det bara att damsuga på...hihih....


Hundarna ligger utdäckade efter den långa och busiga promenaden så nu ska jag passa på och kolla på The Bee Movie får se om den är något att se?:-)Jag har fortfarande ont i halsen så det blir ingen träning för mej själv idag heller....suck....veckan som började så bra med en springtur och jag tänkte då att den här veckan kommer det att bli bra med tränings för min egen del men icke sa nicke så blev det inte.....suck....att förkylningen kom tillbaka!


Måste än en gång avråda er från att ha en olivgrön matta om man har hund:-)Jag kan bara säga att min olivgröna matta inte är så olivgrön längre...hihi...men men det är ju så det är när man har hund. Jag tittar ut och det regnar fortfarande så det känns skönt att jag redan har tränat med Mirko och att hundarna har fått sig en ordentlig promenad för det kommer nog bara att bli kissturer resten av dagen. Imorgon är det dax att jobba igen efter att jag har varit ledig i 5 dagar, känns som att det var evigheter sen jag var på jobbet, får väl se om jag kommer ihåg hur det ser ut där?:-) 

 
 
Ingen bild

Patrik o Morra

27 februari 2008 19:47

Men var glad att Mr M inte bryr sig, det är nästan det värsta jag vet när hanar som känner löptik börjar klappra med tänderna, slicka i luften och producera fradga =(

Så var nöjd... sen ska jag villigt erkänna att löptik inte är ett dugg bättre men nu är det snart slut med det

Patrik o Morra

 
Ingen bild

Elin

27 februari 2008 19:52

:-)det är klart att jag är nöjd att han inte bryr sig, men man blir ändå lite förvånad och funderar på om han kanske inte har blivit riktigt könsmogen, fast det borde han ju ha hunnit bli eller hur?!Så han kanske bara är en super duktig hane....hahahah

 
Sacco

Sacco

27 februari 2008 20:26

Kul att du är nöjd med grabben! Då måste han vara i superform! Madame är ju lite lätt pedant när det gäller utförande på plan:)Ska bli kul att följa er på tävlingsbanan framöver! Otroligt att han inte bryr sig om Svea, Sacco försökte t o m hoppa på vår honkatt när hon löpte... (nu blir han nog ledsen på mig när jag skvallrar om det så Mirko får reda på det)

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

elin

27 februari 2008 20:33

Jo lite pedant å kräsen få jag nog lov att hålla med om att jag är:-)...hihih.....men man kommer ingen vart om man nöjer sig med mindre..hihihi....och ändå så är det säkert mycket som inte är tillräckligt bra om någon med mer erfarenhet skulle titta på oss men jag är kräsen från mina mått mätta:-)/

 
Sacco

Sacco

27 februari 2008 20:58

Kan bara instämma i synpunkten om olivgrön matta. Vi har också en, eller hade rättare sagt, den ser ut som om den har fått fläcktyfys numera. Så det har fått bli Saccos matta.

http://www.bjorkmannarna.se

 
Christine

Christine

27 februari 2008 21:35

Hej Elin och tack för titten på min sida.
Nu har jag varit här inne och läst en del.
Mkt intressant att läsa om dig, Mirko och er träning. Jag kommer att fortsätta läsa, så jag lägger din blogg bland mina favoriter direkt.
Vodoo är också en förhållandevis liten kille på 36 kilo. Perfekt storlek.
Mirkos kullsyrra Morra, träffade jag i Marma förra året och det var en trevlig bekantskap
Ha de gott och här tittar jag in snart igen
//Kramis från Södern

http://www.apanbus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards