AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 28 februari 2008

Av Elin Haglund - 28 februari 2008 18:49

Ja hade ingen självklar rubrik idag.......Ja det har gått bra ännu en dag med Mirko tillsammans med Svea, så skönt!Min duktiga lilla hund!:-)Mirko var hos dagmatte idag å allt hade gått bra men som alltid när Mirko är hos dagmatte så får jag jobba övertid......konstigt för annars blir det nästan aldrig övertid:-)


När jag hade hämtat Mirko hos dagmatte så åkte jag direkt hem å bytte bara kläder medan Mirko fick sitta kvar i bilen och sen bar det av till klubben, var så sugen att träna idag annars brukar jag ju inte vara det när jag har jobbat dag:-)Det blev framåtsändande - sätta ihop det till ett helt moment. Idag så körde jag fram honom till musmattan å när han kom på musmattan så sa jag sakta å då fortsatte han att gå sakta:-)dock i något som likande mer trav än skritt men men får väl ta och fixa det sen....vill inte vara på honom för mycket nu när jag vill att han ska förstå att han ska fortsätta att gå efter musmattan fast i ett lugnare tempo, men han får absolut inte springa utan jag ser bara en tendens till ett lite ökat tempo. Linförhet, halter once again:-), där har vi gjort framsteg.Läggande under fart på avstånd -har ju förut kört ligg på avstånd men då har han stått stilla men nu vill jag att han ska köra under rörelse så att han fåt till rätt teknik.Något läggande under gång blev det oxå.Sitta kvar - mycket mycket bättre, kan som sagt ibland fortfarande se ut som en uggla men nu sitter han.Skall - med fokus på bara skallet, inte att sitta. Även fokus på att han ska vara tyst innan han får börja skälla å det gick riktigt bra idag. Tidigare har han haft problem med att vara tyst innan jag säger att han ska skälla.Kryp - passade på att köra det inomhus annars blir det mest att vi kör detta inomhus, men han går nästan bättre kryp utomhus än inomhus?:-)


Sen gick vi bort till agilityplan där han fick slå ner vippbrädan å det tyckte han var super skoj idag:-)Han hoppade med båda tassarna för att få bättre kraft...hihih....ni skulle ha sett hur han såg ut...hahah....riktigt roligt!Sen fick han springa över A-hindret eller vad det heter, idag var det full fart över så det var roligt att se för dom sista gångerna när vi ska ha kört detta så har han nästan vägrat gå upp vilket aldrig har hänt tidigare.


Idag så har Mirkos fina tjänstetäcke kommit!Åh vad det var fint!Gult å fint med han namn på ryggen så nu kommer jag för det första att se honom när vi kör uppletande å sen kommer han att vara så snygg:-)


Jag har fått erbjudande att vara med i 2 olika sökgrupper så det känns roligt!Får se om jag vill börja köra sök med honom redan?förut sa jag att jag ville ha upp honom i högre spår först innan jag satt igång med sök, men man vet ju inte vilket år vi kommer att komma upp till högre?:-)Så då kanske han hinner bli alldeles för gammal?....hihihi....Vill jag vänta ett tag kommer jag att börja vara med när dom kör sök som figg så har jag en grupp att köra med när jag vill köra igång....man får ju se om man trivs i gruppen?men det blir nog inga problem. Det är inte det lättaste att hitta folk att träna sök med här så man måste passa på när man får erbjudanden.


När jag åkte hem från klubben idag så var klockan 18 och det var fortfarande ljust ute, helt sjukt vad fort det har gått!Och vad skönt det är att det fortfarande är ljust vid 6 på kvällen. Ok det hade börjat mörkna men det var inte alls bäcksvart så härligt!


Nu ligger hunden som ett slakt under mina ben å drömmer för fulla muggar, han är nu lite trött efter en hel dag med Svea å sen ett träningspass på klubben. Han är så mysig för han ska alltid vara nära mej å ligger gärna på golvet vid mina fötter:-)

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards