AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Elin Haglund - 6 februari 2008 10:35

Vaknade imorse och började dagen med en lång promenad med Annika å Troja. Det var bus för fulla muggar till och ifrån under promenaden. Mirko är så rolig för han har verkligen sådan respekt för Troja så han vågar inte alltid leka med henne, exemplevis om hon har en pinne så vågar han inte gå i närheten av henne.....Det var skönt att vi hade bestämt att vi skulle gå för när vi kom ut så regnade det för fullt!Hade vi inte bestämt att vi skulle gå så vet jag inte om jag hade kommit ut på någon lång promenad:-) När vi kom hem så var det bara att slänga in Mirko i duschen......usch så skitig han var!När jag duschar och har dörren öppen dit in så älskar Mirko att stoppa in halva sig själv i duschen men när det är han som ska duschas så tycker han inte att det är lika kul, han står kvar men dock med några flyktförsök ut från duschen:-)Han försöker liksom att smyga emellan mina ben för att ta sig ut den vägen.....eller så flyttar han sig lite i taget ut från duschen å tror att jag inte ska se att han försöker smita därifrån......hihihi......


Hade tänkt träna lydnad idag men det tråkiga vädret fick mej att avstå, det fick bli lite träning inomhus ist.....tränade skiften från ligg/stå för att få in rätt rörelse.....det blir väl till att nöta detta 200 gånger så att han får in rätt rörelsemönster innan jag lägger på kommandona.....så det är bara att köra på....repetera, repetera å åter repetera:-)Men han gör rörelserna fina om dock med hjälp av godis framför näsan:-)......På Musse så klickade jag in honom på stå rörelsen men då fick jag inte den rätta rörelsen som jag vill ha så nu testar jag att köra detta på Mirko så att han får rätt rörelse.....han ser verkligen ut som en fällkniv när han ligger å står om vartannat:-)utan att rör en enda tass....hihiihi.....kan nog bli bra med tiden......sen ska han bara kunna sklija när man ska lägga ihop alla skiften att han ska lägga sig på ett sätt från sitt å på ett sätt från stå men men med lite tålamod å ge det lite tid så ska han nog kunna fatta det oxå så småningom:-)


Sen blev det även lite träning av kryp på mattan inomhus.....måste få lite kvantitet på det oxå.....har kört det alldeles för lite men nu när jag äntligen har fått en matta inomhus så är det lättare att ta sig för att träna....förut fick jag alltid lägga fram en gammal matta för att kunna träna i och med att jag inte hade någon matta i lägenheten och det visade sig vara alldeles för jobbigt för mej:-)eftersom det då aldrig blev av....vi nöter på med ett steg i taget eftersom jag vill få till en riktigt bar teknik innan jag låter honom gå många steg.....har man fått rätt till teknik så tror jag inte att det blir några problem alls att köra flera steg på rad.....eller vi får väl se?med Musse så körde jag på detta sätt.....ett steg i taget väldigt länge å det blev riktigt bra till slut.....man måste ha tålamod eftersom det är ett moment som tar tid att få till om man vill få det riktigt bra och det vill man ju:-)


Jag måste bara slå ett slag för Aloe Vera produkter!jag fick en hel uppsättning av mamma å pappa i present när jag fyllde år. Det finns en spray som fungerar på i prinicp allt......jag har använt den i Mirkos öron, jag sprutar den på hans ytteröron eftersom han har haft utslag där emellanåt som kliar men efter att jag har börjat använda AloeVera sprayen så har det blivit hur bra som helst. Sen har en ju även haft som värme/fukt utslag i ljumskarna och då har jag sprayat på den där oxå å allt har försvunnit:-)Sen har Mirko även börja dricka AloeVera i maten 1 gång om dagen för pälsen och hudens skull. Sen så tvättar jag honom i AloeVera tvålen å jag säger då det, vilken päls han får av den:-)Jag kör bara med naturprodukter åt Mirko i och med att han har haft lite känslig hud å nu ser allt han har haft problem med riktigt bra ut:-)AloeVera fungerar till allt!:-)Framför allt om man har en känslig hund som jag har.


Sen är det tandborstning med Corsodyl som gäller 2 gånger om dagen eftersom han har fått lite infekterat tandkött på några tänder....han gillar det inte men han sköter sig hur bra som helst, han slickar dock hela tiden medan man borstar men fortsätter man bara ändå så går det bra:-)


Ikväll är det dax för jobb.....har inte jobbat på 6 dagar så det är nästan så att man känner sig ringrostig:-)å nu jobbar jag 1 dag sen är jag ledig i 3 dagar igen(ja ja jag vet vissa har det bra....hahahaha)....men sen ska jag säga er att jag har en helvetes vecka framför mej så då får jag se hur mycket det blir med träning för mej å Mirko, men lite träning ska vi nog få ihop!

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards