AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Elin Haglund - 9 februari 2008 15:57

Igår kväll eller kanske rättare sagt natt:-)satt jag å pratade med Kristina ett bra tag i telefonen, tack för pratstunden det var super trevligt!(fick ny inspiration och tips om hur jag skulle lära in moment som jag tidigare aldrig har tränat in)Dock blev klockan mycket innan jag kom i säng snarare runt 02.00:-)men jag tänkte att det var ju bra för då kan jag sova länge på morgonen så att jag kan ställa om dygnet lite eftersom jag ska jobba 4 nätter i rad nu......men men klockan 08:30 hörde jag Mirko som satt å gnydde vid dörren å det brukar han aldrig göra så jag klev upp ur sängenoch gick ut med honom och jag säger bara OJ.....stackars hund var alldeles lös i magen.....tror att det beror på att han drack vatten igår från olika sumppölar.....han blev så dålig i magen när han var liten en gång då han hade druckit sumpvatten så jag får se till att han helt enkelt inte gör det eftersom han verkar vara känslig för det.....


Efter att jag hade gått en promenad med honom hyfsat dimmig i skallen av för lite sömn så kröp både jag å Mirko ner i sängen igen:-)å somnade om ett bra tag.


När jag sen klev upp för andra gången så bar det av till SSBK där jag skulle träffa Susanne kl. 12.00 Ingen av de andra tjejerna kunde så det blev bara hon å jag. Vi började med uppletande. Mirko gick lika klockrent som igår så nu måste jag fundera på hur jag vill gå vidare, nu när jag har fått han att han går raka skick rakt ut på fullt djup tills han känner något i näsan......


Efter det blev det lydnad. Vi började köra lite var och en för sig. Nötte som vanligt ff - men har märkt att när jag går sakta så går han helt super men så fort jag ökar tempot något så har han lite tendens att tränga lite igen fast inte alls som tidigare. Vi får kanske försöka att öka tempot succesivt så att vi till slut kan hålla samma position i ett fortare tempo.....det krävs att fundera på.....Sen tränade vi apportering - det gjorde han fint. Körde hela momentet å efter ingången så kom bollen som belöning bakåt. Sitta kvar - testade att få honom att sitta i förväntan idag å det såg mycket bättre ut då så ska testa att köra det ett tag å se hur det går?


Gjorde en platsliggning med Susanne och en till tjej med hennes 2 hundar så det var bra att få köra platsliggning med några fler. Idag låg han nere med huvudet hela tiden vilket han inte gjorde igår så det var roligt att se att den lilla repetitionen vi gjorde på det inomhus igår hade lönat sig:-)Men dock har jag lite pip där de först 30 sek. Det är som att han blir speedad av situationen när vi lägger med andra hundar så det är bara att göra det mera, för när man lägger platsliggning själv så är det inte alls något pip.....å det känns som svårt att få bort pipet på platsliggningen, vet inte hur det skulle gå till?Sen kommenderade Susanne mej i ff och det gick väl så där. Inget pip men som sagt trängningen kom fram lite grann......får se hur jag ska få till det.....men det är ett hela livet projekt känns det som.


Framåtsändande - sakta kommando gick SUPER idag!:-)Så jag nöjde mej efter 1 gång åt vardera håll(en eloge till mej själv som slutade....vilket inte är min starka sida:-))Han var lugn när jag satt ner honom vid konerna och jag kunde backa längre än vad jag kunnat tidigare å när jag sa sakta så började han knata på i ett väldigt fint tempo:-) Skall - gick bra men idag studsade han med frambenen i första skallet.....men sen satt han stilla.....han sitter å laddar å när jag säger skall så då exploderar han å har då svårt att sitta kvar med frambenen på första skallet men man kanske får nöja sig med att han inte studsar sen?Men idag började han inte att skälla förrän jag sa skall så det är ett framsteg:-)sen blev han tyst när jag sa "tyst" oxå ett framsteg....man får se dom små framstegen för att till slut kunna uppnå det man vill!Tack Kristina för ditt tips om tyst!det fungerade klockrent!


Sen avslutade vi passet med några sitta kvar på förväntan, han satt mycket bättre ingen rörelse på stjärten å jag kunde gå en bra bit vilket jag inte har kunnat gjort på ett tag:-)Och det sista lite ingångar....tyvärr fick vi lite gnäll där.....av vilken anledning vet jag inte.....?....troligtvis frustration?


När vi kom hem från klubben blev det en springtur.....jag var inte speciellt motiverad men jag känner att jag måste komma igång å jag kan bara säga fy fan vad tungt det gick!Usch!Men det känns skönt nu efteråt. 


Jag känner mej väldigt nöjd med mej själv och med Mirko efter dagen träning!:-)Nu ska det ätas lite sen så ska jag vila någon timme för att orka med natten jobb.....jag hoppas att det händer mycket i natt så att det rullar på:-)

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards