AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 5 februari 2008

Av Elin Haglund - 5 februari 2008 21:18

Här kommer lite bilder från när syrran å Tommy var hemma hos mej för att få i rdning i min lägenhet. Samtidigt som jag å syrran skulle fixa iordning vår julklapp till mamma å pappa, knäppa kort på oss själva som de önskade sig av oss i julklapp:-)  Som tack för hjälpen bjöd jag på fika, hemmagjorda bullar


Bild 1. Mirko myser i soffan med syrran

Bild 2. Jag, Syrran å Tommy.....ett smakprov på julklappen som mamma å pappa fick:-)

Bild 3. Mirko

Bild 4. Mera mys.....

Bild 5. Syster yster poserar....

Bild 6. Mamma å pappa.....dom var dock inte här då men jag kände att jag ville lägga in ett litet kort på dom som ställer upp så mycket på oss!

Bild 7. Mera mys....

Bild 8....ytterligare mys.....

Av Elin Haglund - 5 februari 2008 12:16

tycker Mirko!Han tyckte att det var roligt att vara i Göteborg men samtidigt påfrestande, han hade svårt att koppla av. Han kunde koppla av ju fler dagar som vi var där men han var inte sig själv inte som jag är van att se honom när vi är hemma i lägenheten. För hemma hos oss så ligger han bara å tar det så lugnt som man bara kan men när vi var hos Anna så var han på vakt stor del av tiden när vi var inomhus, min lilla vakthund:-)


Åh det var så roligt att träna idag!Det var länge sen vi tränade nu så både jag å Mirko var nöjda med att få träna lite å ännu nöjdare blev jag när det gick så bra idag!Jag har verkligen hittat tillbaka till mit lugn igen så det känns skönt:-)Det var egentligen tänkt att jag å Petra skulle spåra med hundarna men jag fick ett mess av Petra i morse om att Tjejen inte mådde riktigt bra så jag tänkte att jag ska träna ändå men då blir det lydnad ist eftersom det är så tråkigt att åka å lägga spår själv. Spår får vi ta någon annan dag i veckan då någon kan å har lust att hänga på å lägga spår.


jag å Mirko åkte upp till klubben. Vi var i princip ensamma där uppe eller det var en massa bilar men jag såg inte en enda människa, tror att de höll till på den övre plan å körde skydd för jag såg att någon kom med en skyddsarm på sig från en av de övre planerna.


Vi började med att köra rutan å det gick jätte bra!En gång sprang han för långt så han inte stod på musmattan utan han stannade utanför rutan å kollade på mej men då sa jag bara rutan igen å då sprang han å ställde sig på musmattan:-)Vi körde från olika håll på rutan å sen avslutade jag med att flytta rutan å det gick ändå bra han sprang rakt in i rutan. Han är duktig, han står helt stilla medan jag rör mej fram emot honom och idag gick jag en liten omväg för att han skulle få stå kvar längre men han står helt blixtstilla tills han får mitt BRA å belöningen.


Sen blev det framåtsändande, sakta ut från "gruppen" eller rättare sagt konerna eftersom jag var helt ensam idag:-)Gick oxå bra. Jag satte ner honom och efter att jag hade satt ner honom så matade jag honom med lite korv för att få honom lugn eftersom han brukar vara så speedad å när jag gjorde det å sen backade så satt han helt tyst:-)Har förut haft problem med att när jag backar ifrån honom så brukar han börja pipa men när jag gav honom korv så att han blev lugn och sen backade bak så gick det super bra. Han hade lite tendens en gång att rinna iväg men då sa jag till honom sen så backade vi bak å började om från konerna och då gick det bra:-)


Efter det blev det ställande under gång som går riktigt bra, har aldrig haft problem med det momentet så det känns ju skönt:-)eftersom vi i princip har fått backa på många andra moment.....hihihih.....Sen körde vi läggande under gång för att se om han lyssnade på mej å kunde lägga sig fast vi nyss hade kört ställande under gång. Han brukar ju ha lite svårt för det eftersom han blandar ihop momenten. Så jag började med att stanna till när jag sa ligg å då la han sig sen så fortsatte jag att gå samtidigt som jag sa ligg men då ställade han sig men då kom det ingen belöning sörru:-)å sen så hörde han vad jag sa å la sig på mitt kommando:-) Samtidigt som jag körde ställande å läggande under gång så körde vi ff med nogrannhet på position......jag kan bara säga än en gång....ojojojo vilken skillnad:-)Idag fokuserade vi på halter eftersom jag har nött så mycket position så kan han nu ha svårt att förstå att han ska sätta sig när jag stannar så jag hjälpte honom med en godis idag å sen gick det oxå bra.


Sen blev det skall sittandes vid sidan......han är duktig men nu måste jag få honom att förstå att han inte får skälla förrän jag säger till honom.....idag började han skälla så fort jag satte ner honom vid sidan:-)......men då flyttade vi oss bara å började om....ingen belöning.......sen så väntade han med att börja skälla tills jag sa åt honom.....men idag fick jag lite studs på frambenen när han skulle till att börja skälla....hmmmm.....


Sen avslutade vi lydnadspasset med ett sista skick till rutan som än en gång var flyttade. Han gjorde ett klockrent skick så vi avslutade där och begav oss till agilitybanan:-)


Där körde vi först lite framåtsändande med hopp. Jag la en godisskål i slutet av hindren. han var duktig men det var inte alls samma fart som när Anna stod i slutet av hindren men tredje gången jag körde hindren så hade han riktigt bra fart för då hade han väl fattat att det fanns godis i slutet:-) Sen körde vi A-hindret, med fokus på kontaktfälten. Efter det blev det slalom.....oj vilka framsteg.....när jag var hos Anna så fattade han knappt med 2 pinnar men idag kunde jag öka upp till 4 pinnar å han jobbade självständigt fast jag gick ju såklart bredvid. Han tycker att det är så skoj men lilla kille:-)


Nu ligger han utdäckade i sin säng så nu ska jag passa på att åka å träna mej själv ett tag....ska styrketräna.....var länge sen så jag måste komma igång igen nu.....kommer väl ha en j-vla träningsvärk imorgon:-)men det är det värt.....hahaha

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards