AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Elin Haglund - 12 februari 2008 17:20

När jag vaknade idag på dagen(ja jag vet det låter som att jag är en sjusovare, men jag kom ju inte i säng förrän 08.00 imorse:-))så blev det en springtur på direkten. Jag var lite seg till en början men sen kom kroppen igång och det gick faktiskt riktigt lätt, vilket det inte har gjort på jag vet inte när:-) Mr M går det ju alltid lätt för:-)det är ju piece a cake för honom att springa i mitt lugna tempo..hi....får väl se om det blir någon debut på cyklandet?har ju aldrig gjort det förut men jag tror att det skulle vara bra för Mirko så att han får upp ännu bättre flås och så att han får springa i ett högre tempo än när han får springa med mej som inte är världens bästa gasell:-)


Jag är nyss inkommen från ett väldigt kort träningspass......jag fick för mej att jag bara skulle gå ut och köra igenom lydnads ettan på planen på baksidan om vårt hus.....körde 2 moment sen belöning tills vi hade gjort alla moment.....Han gick helt super idag!Inget pip alls!!!!:-)Tjoho!Koncentrerad!Jag är super nöjd med alla moment! idag!Men när vi körde stå så blandade han ihop ligg å stå men vi gjorde inte sådan stor grej av det utan gjorde bara om det å då ställde han sig fint:-)Det är väl det som kanske kan komma att hända på tävling men man får tänka att han SKA ställa sig när man säger kommandot för då brukar han ställa sig. Får väl bara fortsätta att blanda ligg å stå så går det säkert bra!


Imorgon ska jag träffa Susanne för att träna spår å lydnad. Då ska hon få kommendera igenom mej genom ettan så får vi se. Måste ju själv träna på kommendering på hela ettan, för nu är man ju van att säga ligg, stå eller vad man nu ska göra när man själv känner för det. Så jag behöver verkligen träning på det. Ska se om Susanne kan ställa upp på att filma oxå eller om vi kan ställa upp kameran någonstans så att jag kan få se hur det ser ut själv. Att man inte filmar sig själv oftare, det är SÅ lärorikt!Då kan man verkligen se hur man gör själv oxå och så klart hunden in action:-)


Det är några som har frågat när jag ska starta i lydnads 1:an men jag avstår från att säga det....ja ja töntig kanske.....men jag håller det för mej själv tills tävlingen är avklarad......jag funkar så att om jag vet att det är många som vet NÄR vi ska tävla så börjar jag ställa högre krav på oss å då kommer jag bara att bli ännu mer nervös och det vill jag inte.....jag har ju sagt till mej själv att vi ska se detta som ett träningstillfälle för att få erfarenheten att tävla i och med att jag bara har tävlat med hund 3 gånger i hela mitt liv......Ni kommer att få läsa om det i min blogg när tävlinsdebuten i lydnanden är avklarad.....men jag kan säga att det är ett tag kvar tills vi ska starta!


Jag har ju fixat iordning i min lägenhet och när jag gjorde det så köpte jag en olivgrön matta vilket i efterhand kanske inte var så smart:-)Nu när vi kom in så blev det smutsiga tassavtryck över hela mattan:-)men men det är en matta som går att tvätta så det är väl bara att tvätta på.


Gud vad trött jag var i natt när jag jobbade.....nu är det sista natten å jag hoppas att jag är lite piggare i natt!


Nu ska jag gå och ta ut min kompis hund,Nick, på en kissrunda.....sen blir det väl att slappa innan det bär av till jobbet. 

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards