AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 26 februari 2008

måste slå ett slag för......

Av Elin Haglund - 26 februari 2008 14:36

www.dammsugarpåsar.nu :-)I och med att jag ringde runt till hur många affärer som helst igår för att försöka få tag i dammsugarpåsar till min visst så konstiga dammsugare......det var ingen affär som hade dom så då måste jag ju ha en konstig dammsugare?:-)Melissa är märket å det är väl inte så jätte ovanligt trodde jag men det visade sig att jag hade helt fel på den fronten!:-)Men då hittade jag en sida på nätet som har dammsugarpåsar till alla möjliga dammsugare, så där hittade jag påsar som passade min dammsugare, jag slängde iväg en beställning igår vid 16 och idag när posten kom så trilllade dammsugarpåsarna ner i postlådan, snacka om service!Ingen frakt och dom skickar dom med A-post så därför så trillar dom ner i postlådan dagen efter, hur bra är inte det!:-)Man slipper ta bilen för att åka å köpa dammsugarpåsar utan med bara ett knapptryck på datorn så ligger dom i brevlådan dagen efter, hur bra som helst!Måste verkligen slå ett slag för den här firman!:-)


Ja idag vaknade man upp till ett gråmuligt och tråkigt väder!jag har blivit lite bortskämd med det fins soliga vädret vi har haft på sistone. Men det regnade inte i alla fall till en början, så jag å Mr M åkte upp på klubben för att träna lite lydnad.


Stegen - den låga stegen tränade vi idag på eftersom han gärna vill hoppa ner dom sista stegen, vilket jag inte vill att han ska göra. Pratade med Annette igår och fick tips av henne som hade funkat på Meddi så jag testade det idag, hon hade lagt en belöning under det sista trappsteget och det funkade på Mirko oxå. Dock inte första gången då hoppade han men då fick han inte ta belöningen, då blev han lite frustrerad men nästa gång så stannade han upp och gick hela vägen ner så vi får köra så ett tag så att jag får bort att han hoppar ner. Annars ska jag testa och se om jag kan lägga musmattan på nedersta trappsteget, det kanske oxå kan fungera?Oj vad mycket man kan använda musmattan till, vad nöjd jag är att jag lärde honom det!:-)


Rutan - gick jätte bra idag!Har börjat lägga på stå å ska nästa gång minska ner musmattan i storlek så får vi se hur det går?


Sitta kvar - Ja som sagt så gör vi inga inkallningar längre, men nu sitter han jäkligt bra igen!gjorde några korta inkallningar på typ 3 meter för att träna ingångarna lite, dom sitter fint!Bra, snabba och sitter rakt!


Linförhet - halter, halter å åter halter blev det idag. Det gjorde han jätte fint idag, så han kanske börjar komma ihåg att han ska sätta sig ner när jag stannar:-)


Apportering - metallapporten som vi nyss har börjat med, ja hur ska jag sammanfatta den.......sprang ut tog den släppte den å kom till mej, sprang tillbaka ställde sig vid den å tittade på mej, jag stod bara kvar å sa ingenting, tillbaka till mej, sen sprang hen med full fart ut och tog den och kom med den med bra fart in!Sen gjorde jag det en gång till, då var det full fart in och grep apporten å full fart in med belöning när han var vid mitt ben så kom bollen. Nötte på lite med den vanliga apportering som går jätte bra nu!


Framåtsändande - försöker nu att sätta ihop hela momentet.......körde fram honom till gruppen där han stannade vid musmattan sa sen sakta(tillägga att bollen fanns borta i gräset) och då gick han faktiskt iväg!!!hyfsat förvånad jag blev!:-)å super nöjd med honom!:-)Men tyvärr så upprepade han inte det någon mer gång utan han stannade vi musmattan å när jag sa sakta så sprang han tillbaka till mej så då satt jag ner honom vid musmattan å backade bak å körde därifrån, men nästa gång ska jag bara vänta ut honom för någon gång måste han ju börja röra sig framåt med tanke på att han vet att bollen finns där.Vänta ut honom mer nästa gång!


Vi avslutade passet med ett sista skick till rutan då jag hade flyttat den, han sprang rakt ut:-)Sen gick vi till vippbrädan på agilitybanan för att träna honom att slå ner brädan med hjälp av musmattan som jag la där så att han ska vänja sig vid ljudet,han tycker att ljudet är lite äckligt men det gick bra så jag ska köra detta lite så att han vänjer sig vid ljudet och sen med att vippbrädan slår över så ska vi nog få till den oxå:-)


Sen åkte jag till skogen bortanför klubben för att träffa Petra med hundar för att lägga spår, men påväg dit kände jag mej inge sugen att lägga spår så jag hjälpte Petra att lägga spår till tjejen å sen gick vi en promenad. Sen bar det av hemåt då hyfsat dyngsur i och med att det hade börjat regna.


Väl hemma kockade jag ihop lite hemmagjord potatismos och korv, mumma!:-)


Hade tänkt styrketräna idag men kände av halsen imorse igen när jag vaknade så det blir inget av med det idag, utan det blir nog till att gå å hyra en film istället å lägga mig framför tv:n:-)


Blir nog något pass med kryp och fjärr senare idag inomhus....

 
 
Kristina

Kristina

27 februari 2008 11:18

Japp musmatta är kanon till mycket jag har använt den på stegen då nedanför sista steget med bra resultat =)
Kram från oss // K

http://www.blogtown.se/blog.php?id=tuva_tollerud

 
Ingen bild

elin

27 februari 2008 20:11

Jag ska testa det nästa gång så får vi se hur det går då?!Tack för tipset!:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards