AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 27 april 2008

Av Elin Haglund - 27 april 2008 21:04

Vi började dagen med en springtur på morgonen innan frukosten, det var skönt att springa innan det blev för varmt ute och innan alla människor vaknat till liv....


Innan det bar av till klubben så stannade jag till på CRT Zoologiska och inhandlade mat till Mr M & Maica fick sig en klösmöbel som dom hade ett bra pris på.....kände att det var dax för henne att få en sådan eftersom hon nu vässar klorna på mattorna hemma och det vill jag inte att hon gör...så nu är den ihopmonterad så får jag se till att hon använder den istället för mattorna.


Jag träffade S på haninge bk för att träna lydnad. Jag körde stegen - mellan stegen. Han är nog lite feg min lilla hund för höjder:-)Det gick jätte bra hela stegen tills han skulle börja gå ner för den.....då ställde han sig och skällde å gnällde om vartannat och vågade inte gå ner.....vad jag än gjorde lockade med godis, uppmanade honom med rösten så vägrade han att gå ner för den......men det är inte svårt att överlista en föremåls intresserad schäfer:-)hihiii......så han fick lägga sig uppe på stegen medan jag sprang iväg och hämtade bollen med bollen kan jag få honom att göra allt:-)så jag la bollen längst ner och sen var det inga problem att ta sig nerför stegen:-)sen körde vi 2 gånger till och då var det inga problem....lilla fegisen jag har!


Sen fick han testa tungapporten för första gången men den tyckte han inte var några problem:-)Sen blev det lite apportering med vanliga apporten, vi lånade Kox apport idag för att Mr M skulle få köra med någon annans apport men det var inga problem. Framförgående blev det idag oxå, det sitter bra men han stretar lite men men det kanske jag får ta. Han går fint ut nu i alla fall - han sticker inte ut som skjuten ur en kanon längre å sen stannar han bra och rakt så jag kommer nog att låta honom streta lite.....momentet försvinner ju sen:-) I vanlig ordning blev det kryp för fulla muggar sen - nöter på för att få in rätt position och jag står upprätt och låter honom ta ett steg i taget och blenönar rätt position.....det kommer att ta tid men men det får jag väl tyvärr räkna med. Sen kommenderade S oss igenom lite linförhet, det känns riktigt bra som det är nu så det känns super roligt att all träning på linförheten och bakdelskontroll har gett resultat:-)


Sen så skulle S köra skydd så jag stannade å tittade lite eftersom jag var bjuden hem till S & hennes sambo på middag sen så orkade jag inte åka hem emellan. Så jag tittade lite på skyddet å sen så jobbade jag med Mr M på apporterna dom ska bli lika roliga som han tycker att bollen är så att apporterna i sig själva blir som att hitta bollen i spåret och en belöning i sig....det borde ju funka tycker jag eller jag vill få det att fungera i alla fall så får vi se hur vi lyckas med det?


Sen bar det av hem till S där jag och några till blev bjuden på en super god middag:-)Tack för middagen Susanne det var super gott & trevligt!!:-) Det blev grillat kött med hasselbackspotatis, tzatsiki, grönsaksgrillspett.....så himla gott!Min första grillning för i år.


Innan middagen så fick hundarna dra däcken en runda, Mirko verkade inte tycka att det var super skoj när jag tog fram däcket:-)men sen blev det andra bullar när han väl fick börja dra:-)


Så idag blev det en hel dag igen med hundträning som alltid när jag och S är i farten:-)Roligt att ha träffat en till som mej själv som kan vara ute & träna hund hela dagarna:-)


Påväg hem så stannade jag till hos Linn för att säga hej till Kristoffer som nu har kommit hem från Canada och Mirko blev så till sig när han träffade honom att han bara skällde och började busmorra:-)


Lite smått och gott har det hunnits med idag......Härligt med en aktiv dag!Men nu har jag en trött hund som ligger vid mina fötter medan det istället är full fart på Maica som springer runt och leker med sin lilla boll:-)Och Mirko ligger så snällt även fast hon springer och busar.....dom har verkligen funnit varandra nu så det känns jätte roligt!

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards