AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 5 april 2008

Av Elin Haglund - 5 april 2008 15:57

Det började inte bra......platsliggning.....jag litar på Mirko på 100% och hade inte en tanke på att han skulle resa sig, men det hela börjar med att hunden till höger om Mirko reser sig upp och går på hunden till höger om sig...han ger sig verkligen på honom!Domaren avbryter inte och seg som man själv är med inte tillräckligt med tävlingserfarenhet så är jag för seg med att säga till Mirko eller gå tillbaka till honom. Mirko ligger kvar länge men sen kan han inte längre så han reser sig och rusar till dom andra 2 hundarna varpå jag skriker MIIIRKO och han tvärnitar, dock har han redan hunnit varit framme hos dom andra 2. Det positiva, han stannar när jag ropar och jag anklagar absolut inte Mirko utan jag tycker att jag själv var för seg, men det är inte så lätt med den lilla tävlingserfarenhet jag har!.....jag stod och väntade på att domaren eller tävlingsledaren skulle säga något men det gjorde dom inte, dåligt!men då har jag lärt mej en läxa till nästa gång att händer det något så ska jag INTE vänta tills domaren eller tävlingsledaren säger något utan jag kommer att gå tillbaka till Mirko på en gång. I och med att Mirko hade varit framme till dom så fick inte jag lägga om honom så där rök 30 säkra poäng som jag hade räknat med!Det är ju därför som jag har väntat med att starta för att jag vill få honom säker vilket jag har fått nu men alla verkar inte tänka så!Irriterad!


Resterande är jag SUPER NÖJD med!:-)Min duktiga lilla hund!All träning har gett färdighet!:-)Synd bara att vi måste starta i 1:an en gång till, det var inte precis det jag ville men men....vad ska man göra?!Det är just det här som kan hända på 1:an,suck.Jag är super nöjd men ändå är det lite besvikelse som ligger under ytan eftersom allt det andra gick bra och att jag missar uppflytt pga av en annan hund:-(


Tandvisning 10p

Linförhet 9p (den ni:-)), ngt sent sättande, växlar lite i position

Läggande 9½p

Inkallande 10p

Ställande 8p, sent ställande. Men det tar jag på mej, sa det annorlunda än vad jag gör på träning.

Apportering 9p, ngt bråttomt att ta apporten. Vilket jag inte håller med om, han tog den inte förrän jag sa apport men men....

Hopp över hinder 9½p

Helhetsintryck 9p, berodde nog på hans piruett som han gjorde emellan momenten på ett ställe:-)

Slutpoäng på 156p, surt med bara 4p från ett 1:a pris men men......


Jag är super nöjd med Mirkos fina koncentration, ingen tendens för något pip idag inte.


Kan man vara mer än nöjd med detta fina resultat:-)Jag är iaf super nöjd både med Mirkos och min egen prestation:-)trots platsliggningen.


Tack mamma, syrran och Elisabeth som var där och hejade på!


Hopp.


Läggande under gång.


Ställande under gång.


Hopp.


En nöjd hund efter en lyckad dag:-)


Påväg att sätta sig, lite segt:-)


Linförhet


Hopp.



Hopp.


Päväg mot sin belöning efter att ha genomfört lydnadsprogrammet.


Ligger och njuter av belöningen i solskenet:-)



 




Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards