AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 24 april 2008

Av Elin Haglund - 24 april 2008 16:00

Har vi haft idag!Härligt men samtidigt jobbigt tycker då jag som är lite känslig för värmen....när man har hund så blir det lite automatiskt att jag mer gillar våren och hösten och vill inte ha alldeles för varmt.


På morgonen blev det en springtur.....å vad det kändes tungt idag inte alls som i måndags då det gick så himla lätt!Men jag bet ihop och sprang ändå, man får pina sig lite:-)


Vi var på klubben och tränade på dagen idag trots värmen och även fast det var varmt så blev inte Mirko speciellt berörd förrän vi hade kört på ett bra tag så det känns ju skönt!:-)Att jag har en hund som kan jobba på även fast det är varmt ute. Det blev kryp....som ni märker så nöter vi det av dess like men det har gett resultat eller det går åt rätt håll i alla fall:-)sen blev det rutan - det funkar oxå, ska försöka att ta det steget vidare men jag kom inte ihåg riktigt hur jag skulle göra det så jag får väl ringa och tracka Kristina för att få lite råd igen, behöver även lite råd på söket:-)Sen blev det sitta kvar - tränade att gå långt eftersom det blir längre nu i lägre på inkallningen. sen blev det platsliggning, dock ensamma men körde 50 meter. Vi har inte gjort det så mycket så för min skull så måste jag köra det lite nu alltså gå 50meter ifrån hunden så att jag inte tycker att det känns så långt som jag tycker att det gör nu:-)Sen blev det apportering, kan slarva lite med att sätta sig snett ibland men det är bara att nöta på. sen avslutade vi dagens träningspass med stegen igen, det går framåt men fortfarande lite svårt att koppla att han har ett par bakben oxå:-)


Hade velat lagt spår nu på kvällningen men verkar inte få med mej någon och det är så tråkigt att lägga spår själv så jag får väl se om det blir något spår eller inte?

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards