AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 4 april 2008

Av Elin Haglund - 4 april 2008 11:20

Nu har jag jobbat alldeles för många dagar men är som sagt ledig i 4 dagar nu så det ska bli sååååå skönt! Idag är Svea hos oss så vi började dagen med en lång promenad, där hundarna inte blev speciellt rena:-)men men vad gör man inte för hundarna. Dom busade till och ifrån....Mirko bjöd in till lek hela tiden.....han var leksugen:-)..... men Svea ville inte leka om inte hon fick ta initiativet.


Sen svängde vi förbi klubben påvägen hem från skogen och där körde jag & Mirko lite agility. Han tycker att det är så roligt!Vi körde framåtsändande med hopp och sen en tunnel efter. Han verkligen älskar att springa genom tunneln:-) Sen blev det även lite slalom, det var länge sen men han gjorde det bra!Sen blev det även lite vippbräda, där han fick slå ner den för att vänja sig vid ljudet och det går jätte bra nu så nästa gång så ska han få börja att ta sig över den.


Innan vi körde agility så fick Mirko göra en platsliggning för jag ville kolla av nedläggningen och sen blev det apportering 2 gångern, ville även kolla av den. Båda sakerna gick bra!:-)


I eftermiddag efter att Svea har åkt hem så ska vi köra lite uppletande och konditionsträning för att han ska få jobba slut på sig lite inför morgon dagen. Jag tror att han behöver det, för han måste få bort lite energi och få jobba lite med huvudet så att han blir lite trött idag och inte går och lägger sig med en massa överskottsenergi för det är inte bra inför morgondagen.


Här kommer lite bilder på Maica och Mirko, dock tagna med mobilen så det är inte världens bästa kvalitet.


 

 Andra dagen Maica är hos oss.


 

Här dricker hon vatten ur Mirkos vattenskål även fast hon har en egen. Den egna vattenskålen verkar inte vara någe go att dricka ur. Hon dricker ur allt annat än den, men det kommer jag ihåg att våran katt som jag växte upp med oxå gjorde:-)


 

Här ligger som och myser i sängen. 


 

Jag ligger och tittar på animal planet på djurpolisen och som ni ser på dom så hör dom något ljud från tv:n......det var katter som jamade:-)......Maica hoppade sen ner från sängen och gick fram till tv:n.....det verkade som att hon undrade vart katterna höll hus någonstans?Hon hittade inte dom så sen kom hon tillbaka upp i sängen:-)


 

Maica ligger och kurrar för fulla muggar på min mage:-) 


Dom myser...... 


 

Här myser Mirko & Svea tillsammans i sängen. Där det finns hjärte rum finns det stjärterum:-) 



Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards