AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 27 november 2007

Bortskämd.....

Av Elin Haglund - 27 november 2007 17:09

jag är verkligen bortskämd med att träna i dagsljus!:-) Var iväg å tränade nu på kvällningen å usch det var inte roligt!Man ser ju knappt hunden även fast det är belysning på planerna. Vissa moment där jag brukar använda musmatta när jag tränar går ju inte att träna när det är mörkt. Till och med apporteringen var svår att träna när det var mörkt för han såg inte riktigt vart apportbocken var. Så jag hyllar verkligen obekväma arbetstider!:-) Kommer inte ens ihåg när jag tränade i mörker senast å allt blir så mycket lättare att träna när det är ljust ute:-) jaja nog om detta I-lands problem:-)eller för mej är det ju inget problem:-)


Ja träningen gick bra trots mörkretå kylan....brrr....riktigt kallt idag! Började med linförheten. å den är riktigt bra nu....tror jag?...ska träna med Jennie imorgon så då får hon kolla å se vad hon tycker. Jag nöter fortfarande på med vänter svängar å helt om åt vänster flera varv ibland....blir alldels yr:-) sen så ställer jag verkligen krav på att han ska hålla positionen så att han inte hamnar för långt fram.....å han uppfyller mina krav bra! Sen skulle vi träna på saktakommando men han såg inte när jag kastade korven så det gick inte att träna det momentet, innan vi gav upp med det så testade jag att ta bollen som belöning istället men det gick inte heller för han blev ALLDELES för gasad av den....det räcker med korv som belöning då blir han alldeles lagom i tempramentet....


Så vi körde lite apportering istället. Apport under fot och sitt/ligg. Sen så gick jag å la ut apportbocken å skickade honom men då fick han startskall:-(det gillar vi inte....men precis när jag sa "apport" å han skällde till så kallade jag tillbaka honom oxå fick han sätta sig bredvid mej å lugna ner sig å sen "apport" igen å sen efter det fungerade det:-). Kallade in med apport i munnen, det gjorde han verkligen bra.....inget tugg alls!!!:-) Vi avslutade passet med hopp över hinder med störning av apportbock och favoritbollen som låg på varsin sida om hindret....första gången gick det bra men andra gången skulle han inte hoppa utan han skulle till bollen men den fick han inte å sen var det jag som var envisast så han hoppade å fick boll.....ghan var duktig!


Sen bar det hemåt för att käka lite å komma in i värmen....brrrr......var riktigt kallt idag alltså!

 
 
Ingen bild

Kristina

28 november 2007 10:17

Härligt att va bortskämd med sådana saker!! Ibland undrar man om man är riktigt frisk när man kliver omkring i mörkret i kylan och försöker få till ngn vettig träning?!
Kram K
PS det blev inte silvermetallic..........

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards