AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 2 november 2007

Av Elin Haglund - 2 november 2007 17:10

Ja det kan man väl lugnt säga när det gäller allt kring Mirko! Jag bara känner att jag måste skriva av mej lite.....först så har jag å Mirko haft dispyter i 2 dagar när han inte vill göra som jag säger...grrrrrr....Fått "återfall" å skällt på hundar vilket har gjort mej tokförbannad för det är något som jag inte accepterar men jag har lugnt men bestämt tillrättavisat honom samtidigt som jag innerst inne känner att jag har lust att skjuta hundskrället:-)


Sen när vi var å tränade idag så kändes ALLT piss!Både lydnaden å spåret gick käpp rätt åt helvete! Lydnanden var han så gasad å spåret var han helt förvirrad....spåret kan jag förstå för vi hittade flera andra apporter där så risken är ganska stor att någon annan oxå har gått ut sitt spår precis där jag hade lagt spåret till Mirko....Men detta är väl inte hela världen för det är inte så ofta som vi har dåliga dagar när det gäller träningen oftas så gör han ju allt till 100%!Så svacker vad gäller träningen får väl Mirko oxå ha om jag får ha det.


Å sen gick vi ut en promenad med Tjejen å valparna å då drog han i kopplet som bara den å jag blev förbannad för det är inte acceptabelt!punkt slut....så då blev jag förbannad istället för att vara lugn å bestämd.....så nu känner jag mej besviken på mej själv för att jag inte behöll lugnet.....sen när jag tänkte efter så känner jag mej så tjajtig å har högt röstläge vilket jag har sagt till mej själv att jag inte ska ha eller vara....Fan för mej alltså! Allt käns bara piss idag! Kommer väl att förstöra den här fina hunden till slut eller inte vet jag??! Gör allt som jag har sagt till mej själv att inte göra....varför gör jag det!Men det är bra att man börjar fundera för nu är det bara att bättra sig!!!Konsekvent, lugn, bestämd och ta ner mitt tonläge flera steg(jag var så duktig att tänka på det när jag fick honom men nu har det gått utför.....Fan för mej!) så kanske det blir bra??!Men jag har varit så nöjd med mina korrigeringar men när man gör en korrigering som idag när man känner sig riktigt irriterad å förbannad så gör man inte korrigeringen som man annars skulle ha gjort....å då blir det inte bra....man blir inte nöjd med sig själv helt enkelt! Så egentligen efter att jag nu har skrivit detta å analyserat sönder mej själv så är det väl inte Mirkos fel idag utan HELT MITT FEL men blir SÅ besviken på mej själv å detta är ett stort problem som jag måste komma till bukt med. Gjort är gjort å det går inte att göra oförändrat!


Ja ja vet inte om ni blev så klok på detta men det är skönt att skriva av sig ibland för då ser man allt i ett annat ljus efteråt...!



Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards