AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 13 november 2007

Av Elin Haglund - 13 november 2007 12:14

Oj vad det hade kommit snö imorse när jag vaknade!och det snöade fortfarande när vi gick ut på promenad.....mysigt men slaskigt....suck.....mysigt med snö men usch för slask....men det är väl bara att vänja sig nu när man har flyttat söderut:-) men det såg mysigt ut iaf:-)


Jag hade ju planerat att det skulle bli flera spår denna veckan men som det ser ut nu så kommer det nog inte att bli ett enda:-)vi får väl vänta tills snön har försvunnit från marken......Så idag blev det alltså inget spår utan det blev en promenad men en schäfertik som bor i vårt område så de fick busa av sig i snön:-).....får se om det blir att åka upp på klubben något ikväll?....det känns som att nu får man ta lite vilodagar beroende på hur det ser ut på marken, är ju inte speciellt kul att träna när det är blask.....blev ju inte speciellt mycket träning förra veckan heller så nu är jag träningssugen!


22:30......ja det blev lite träning idag ändå fast bara inomhus.....vi körde lite kryp några vändor å det gick riktigt bra!Nu behöver jag inte locka honom med handen något mer utan kan bara säga kryp men står fortfarande på knä och kör bara ett krypsteg i taget å mycket att han bara får ligga.


Gud det kom ännu mer snö under dagen.....åh jag måste tyvärr pika stockholmarna lite.....de kan verkligen inte köra bil så fort det blir lite snö på vägarna:-)Jag körde på en väg idag som det är 90 på å bilen framför mej körde 40!!ok det var lite isigt å spårigt å det är klart att det är viktigare att köra försiktigt istället för att köra av vägen MEN 40 km/timmen!!!Hallå!Ni norrlänningar förstår vad jag pratar om eller hur?:-)....hihihi.....Å inte ens på den stora Nynäsvägen vågade folk hålla den tillåtna hastigheten vilket verkligen inte är ett problem i vanliga fall utan då har de svårt att hålla hastigheten uppåt:-) Jag är inte rädd för att jag själv inte klarar av att köra när det är snö utan mer rädd för att de runtomkring mej inte kan hantera bilen under dessa förhållanden.....det är skillnad att köra uppe i Norrland där folk är vana att köra på vinterväg vilket folk inte riktigt är här nere i landet:-) men men jag ska väl överleva den här vintern oxå!....hihihi....


 Så här såg det ut utanför vårt fönster imorse.

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards