AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 8 november 2007

Av Elin Haglund - 8 november 2007 21:04

Personalfesten var trevlig igår men jag kom hem i hyfsad tid eftersom jag visste att jag skulle upp i tid imorse för att åka å hämta Mirko hos Jennie. När jag kom till Jennie så blev han oerhört glad så att jag fick ignorera honom för annars skulle han ha spårat ur:-)


Innan jag åkte hem från Jennie så gick vi ut med Mirko å Nellie så att de fick leka av sig. Oj vad dom sprang!:-)Roligt värre tyckte Mirko! Sen fick jag ännu lite tips å idéer av Jennie igen så nu från att vi har fått bort skällandet på andra hundar så ska jag börja kräva kontakt med mej vid möte med andra hundar så det blir vårt nästa projekt.


Efter att jag hade hämtat Mirko så stack vi iväg å tränade. Det blev spår å lydnad. På spåret så fokuserade vi på lite klurigheter idag. jag la först bara ett rakt spår så körde vi spårpåsläpp på det å det gjorde han klockrent. Sen efter det hade jag lagt ett kort rakt spår fast med en massa virrvarr mitt i men det löste han bra! Sen hade jag lagt ett till spår med bara vinklar som inte heller var speciellt långt å i början av spåret gick han jätte bra men å första vinkeln tog han super bra å även 2:a å 3:e vinkeln tog han hyfsat men sen vid den 4:e vinkeln så virrade han bort sig å sen så förstörde matte lite vid den 4:e vinkeln men sen så löste han å hittade tillbaka till spåret men han gick lite utanför spårkärnan eftersom han aldrig kom till slutapporten så han fick en boll som belöning. detta är första gången som han har MISSAT någon apport så det är väl inte hela världen. Men han var ändå inte så fokuserad som jag hade önskat så nu ska vi börja lägga på ännu mer svårigheter så att han verkligen måste fokusera sig eftersom han idag ändå hade lite bråttomt vilket han tidigare inte har haft utan då har han jobbat lugnt å metodiskt!


sen blev det lite lydnad på klubben å det gick JÄTTE BRA! Körde linförhet men fokus på position. Sen inkallande med ställande vilket oxå gick bra!Sen blev det hopp över hinder å framförgående. Allt gick super idag!Både jag å mirko var fokuserade! idag fick han inte alls lika mycket belöningar eftersom han blir så gasad av det så jag har börjar plocka bort belöning så att han inte får det lika ofta, vilket gav ett positivt resultat idag:-)


Efter träningspasset så la vi oss å sov i 3 timmar eftersom jag ska jobba i natt. Efter tupp luren så klev vi upp å tog en springtur så idag har Mirko fått göra sitt å han kommer nog att sova som en stock i natt när jag jobbar! Nu måste jag gå å göra mej klar å ta ut Mirko på en kisstur innan det bär av till jobbet! jag ska träffa en eventuellt framtida dagmatte på tisdag...får se vad det är för tjej...???tycker ju inte om att lämna bort honom men samtidigt tycker jag inte att han ska vara själv så mycket som han är nu så det är ju ett litet dilemma så vi får väl se?


Sussa sött allihopa! 

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards