AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 5 november 2007

Av Elin Haglund - 5 november 2007 19:42

jag å Mirko började dagen med en springtur.....dagen å dagen eftersom jag jobbade natten som var så blev det att sova fram till 14  å innan jag hade ätit frulle å vi kom iväg så var klockan 16 så morgon vet jag inte om det kanske räknas som:-)


Efter det blev det en tur upp till klubben för att fokusera på passivitet å platsliggning. Vi började med en platsliggning, dock fick vi göra den själv men vi får väl börja där så att han får ett lugn när han ligger själv först och främst.....Han pep lite när jag lämnade honom men sen låg han jätte bra!Han fick ligga 10 minuter å innan jag gick tillbaka så hade han lagt ner huvudet i marken å låg avslappnat å fint:-) Sen blev det lite inkallande med ställande. Bytte idag ut bollen till korv idag för att försöka att få ner förväntningarna på typ allt:-)å det gick lika bra att köra med korv som med boll, men han fick bollen sista gången vi körde. Sen blev det saktagående, har längt ut sträckan rejält nu å det går bra men idag ville han rinna iväg flera gånger men då var jag där å nöp till honom så att han lär sig att han inte kommer framåt om han rinner ur händerna på mej....sen funkade det jätte bra. Jag bytte även där ut bollen till korv för att få ner honom lite i och med att han lätt kan gå upp i varv.


Sen slutade vi vårt träningspass med en till platsliggning å denna gång gick det snabbare innan han slappande av och la ner huvudet i marken....tjoho:-)....så det är bara att köra på så blir det nog bra till slut.


Jag har VERKLIGEN i baktanken nu att jag måste tänka på att ta bort bollen som belöning i de "moment" som det går eller i alla fall använda den så lite som möjligt i och med att han blir hemskt gasad av den!


Nu ska jag lägga mej å vila en liten sväng i och med att jag börjar jobba 23 ikväll igen....

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards