AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 22 november 2007

Av Elin Haglund - 22 november 2007 12:38

Med dagen:-) Jag vaknade imorse å bestämde mej för att jag skulle sticka ut å spåra med Mirko, men det är ju tråkigt att spåra själv så jag ringde till Petra för att höra om hon ville hänga på?Det är en jäkla tur att det är fler än jag som jobbar obekväma arbetstider annars så skulle vi jämt få träna själv:-)Fördelen är just den att man kan åka ut å träna hund medan det är ljust ute! Och jag har några som vi brukar träna med som oxå jobbar obekväma arbetstider så det är perfekt för när man kan utnyttja dagen så vill man ju inte sitta å vänta tills de andra har slutat jobbet för att ha någon att träna med å behöva träna  i mörkret.


Ja ja för att komma till saken:-)Efter lite övertalning så hängde Petra med å spårade. Det gick super bra för alla 3 hundarna idag, dom gjorde ett super bra jobb allihopa! Mirko då.....Petra la ett spår till mej på äng med många vinklar och bland annat en spetsvinkel. Fokus idag låg på vinklar å inte på uthållighet utan som sagt istället svårighet. Spåret började inte så bra eftersom mr M var så laddad, jag la ner honom till han hade lugnat ner sig lite men så fort jag släppte iväg honom så blev han tokladdad igen å glömde att koppla på nosen:-)Men jag stod bara still tills jag såg att han hade plockat upp spåret å sen gick han spåret jätte bra hela vägen!han tog vinklarna över förväntan!Mr M brukar ju kunna göra lite stora slag i vinklarna men jag tycker att slagen har blivit mindre å mindre och idag var det inte alls stora slag!Så super nöjd med hans insats idag!:-) Spetsvinkeln så gick han rakt ut i spetsen men sen tappade han spåret lite men plockade upp det igen men gick inte klockrent igenom vinkeln, men det var ju första gången med en spetsvinkel så han gjorde det bra, inte där heller speciellt stort slag:-) Idag så låg fokuset på spåret så vi hade bara en slutapport å den hittade han och tog upp, glad att han hade hittat den! Så himla himla nöjd med min lilla älskling idag!! Tror att jag var extra nöjd idag eftersom förra gången vi spårade i skogen så var det en massa hundar som hade gått där vilket var super svårt för Mirko å då gick spåret super dåligt så det var så skönt att känna att han lyckades idag!:-)


Efter att alla 3 hundarna hade fått gått sina spår så blev det en promenad så att de fick busa av sig....så nu är Mr M nöjd å belåten!han ligger utdäckad på golvet i köket....det känns bra att han har fått gjort sitt när jag själv ska åka till jobbet vid 15 eftersom jag jobbar kväll.



Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards