AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 14 november 2007

Av Elin Haglund - 14 november 2007 14:12

Ja idag blev det först lite uppletande på klubben som gick piss!!Hmm....eller tyckte jag iaf.....jag testade att köra honom på en full stor ruta både på djupet å bredden för första gången, jag brukar köra korridorer några stycken på rad med en 40 meters mellanrum.....det började med att han hade överskottsenergi till tusen:-)eftersom vi inte har tränat på flera dagar....så första skicket gick han spikrakt ut på fullt djup, dock så kopplade han inte på sin lilla nos som han har...suck....han sprang verkligen allt vad han hade vilket gör det riktigt svårt att hitta något eftersom han hade alldeles för hög fart.....nästa skick så gick han rakt ut på fullt djup men gick sen åt vänster å följde den bakersta kanten ända bort till det högra hörnet.....suck....men där hittade han ett föremål så det var väl bra eller jag vet inte vad jag ska säga....jaja han hittade alla föremål men skicken var inte speciellt bra....


Sen blev det lite lydnad.....en träning som inte var speciellt bra planerad men det gick jätte bra ändå!:-)Allt jag körde förutom framförgåendet gick bra, på framförgåendet ville han gärna gå ner med nosen å nosa i den mysiga snön:-)så vi la ner att träna det momentet idag....klokt av mej för engång skull:-)Linförheten kändes RIKTIGT bra idag!Jag har varit JÄTTE noggrann med positionen när jag har tränat på sistone så idag trängde han inte alls plus att jag har fått bak hans position å då är det ännu svårare för honom att tränga.....den kombinationen går liksom inte riktigt ihop:-)vilket är bra!


Nu när det är snö så är det inge skoj att träna lydnad kände det idag! Leksakerna blir alldeles blöta, handskarna blir blöta och det är inte roligt att behöva pulsa runt i snön när man ska gå, det går ju liksom inte riktigt att gå normalt då:-) Så efter idag så kände jag att jag kommer att ta en paus från lydnaden ett tag tills snön är borta för den här gången....om jag får spekulera så tror jag inte att den ligger kvar så länge till:-) Jag ska istället  fokusera på uppletande, spår och kondition för Mirkos del. Jag fick ju tips från Kristina att man kan lägga spår på parkeringar etc så jag ska göra det, jag hade inte ens tänkt en tanke på att man kan lägga spår där:-). Å sen har vi ju krypet å platsliggningen med huvudet nere i marken som det ska nötas på inomhus, så vi har att göra ändå. Sen kommer jag nog att träna vissa moment när vi är ute på våra promenader så som inkallande med ställande, saktakommandot(måste dock börja att köra det från gruppen snart.....har bara än så länge kört det borttaget från gruppen men vi måste nöta det lite till innan jag ska lägga in det i ett grupp sammanhang, för jag vill att saktakommandot VERKLIGEN ska sitta innan jag plockar in det i själv momentet) å en massa andra moment så jag kommer nog att träna ändå men inte åka upp på klubben för att träna utan det får bli en liten annan typ av träning ett tag å det kan vara skönt det oxå!:-)


Ja lite bilder får ni se idag! Efter att vi hade tränat på klubben så gick vi en promenad med Mirko, Tjejen å hennes 2 valpar å vad dom sprang:-) Å sen en poseringsbild på Mirko....å att alltid "gök ungen" ska titta ut:-)går inte att ta en bild på Mirko när han sitter utan att den tittar fram:-)

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards