AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 26 november 2007

Av Elin Haglund - 26 november 2007 19:28

I fredags å lördags blev det lydnadsträning på klubben. Vi körde vårt framåtsändande från konerna å ut....var på klubben själv så det fick duga med koner istället för människor:-) Sen blev det att köra lite fjärrdirigering å det gick oxå super. Linförheten går absolut mycket bättre, jag har varit toknoga nu med att han ska hålla rätt position, men det är ändå svårt att säga eftersom jag har tränat själv de senaste dagarna....kan lätt bli så när man jobbar natt som jag har gjort de senaste dagarna eller så har jag varit ledig å då vill man ju gärna utnyttja dagsljuset medans det är ljust ute!Apportering har vi oxå kört fast utan att slänga eller att han ska hämta den och istället har vi kört apport i fot och från ligg-sitt så att jag kan vara på honom lite. jag var så noga när han var liten med apporteringen för att han inte skulle börja tugga men likförbannat så har han börjat gjort det lite så nu ska jag få bort det!


Idag så har jag varit ledig så jag å Petra plus hundarna åkte ut i skogen å la spår. det gick bra men inte super bra!Mirko är mycket säkrare när man lägger spår på äng än i skogen å själv så tycker jag att det borde vara tvärtom?eftersom det sägs att det ska vara lättare för hundarna att spåra i skog än på äng. Det kan dock bero på att jag har kört väldigt mycket spår på äng på sistone men då borde han ju tycka att det är pice a cake i skogen men icke sa nicke det tycker han inte.Han gick ju inte riktigt dåligt men han gick inte heller super som han kan göra när vi spårar på äng men jag är ändå nöjd med hans insats! Sen efter att hundarna fått spåra så blev det en promenad å bus såklart:-) Oj vad Mirko hade energi idag, han fick ju knappt göra något alls igår eftersom jag jobbade hela dagen å när jag kom hem var jag helt slut.....oj vad de sprang å jagade varandra....Mirko var verkligen outtröttlig idag!:-)


Påvägen hem stannade jag till för att handla lite eftersom det ekade i kylskåpet....å då passade jag på att köpa märgben till Mirko å vad nöjd han blev så nur har han legat å gottat på det ett tag tills han blev helt slut å gick å la sig å sov på golvet....hihi....för min del blev det tacopaj som jag lagade.....mumma!Å nu blir det tv:n nästa å snart dax för Cityakuten:-)


Å min dator å mitt virusprogram fungerar som det ska nu så nu kan jag vara lugn igen!:-)


Jag ska ju serva min bil när jag åker hem till Söderhamn över jul men jag sitter å funderar på om jag ska fixa bilen själv?Hur svårt kan det vara att byta olja, filter,kolla bromsvätskan, kolla oljan till växellådan, byta tändstift å kolla vätskenivån till servostyrningen?jag tycker ju om att lära mej nya saker å det känns så skönt efteråt när man har klarat av det!Sen så spar men ju in lite pengar oxå:-) Det ska finnas en "gör det själv" bok till varje bilmodell som visst kostar 250:- det kanske skulle vara värt att köpa den å fixa servicen själv?Får väl se hur jag gör?Men jag tycker samtidigt att det skulle vara riktigt kul!Bilmekanikern Elin....hihihihihi

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards