AKJAS MIRKO

Alla inlägg under maj 2008

Av Elin Haglund - 2 maj 2008 18:29

jag fick tyvärr ingen med mej idag ut i skogen:-(alla var upptagna eller inte hemma......men kände att det var dax för Mirko att få spåra igen. jag åkte bort till ängarna i Ågesta och la 2 korta motivationsspår. Första spåret blev ett godis spår på ca 100meter med en boll i slutet. Det spåret gick jätte bra!:-)det andra spåret var ca 150 meter med godis i början av spåret, inga svårigheter alls utan ett väldigt lätt spår med en enda slut apport. Han hade RIKTIGT BRA motivation!:-)roligt att se! Nu blir det fokus på några till motivationsspår.....han behöver det emellanåt!


Sen har vi hunnit med att sova ett tag på fm eftersom jag ska jobba i natt och sen blev det en lång promenad i dugg regnet. Riktigt skönt trots reget!Vi stötte inte på en enda människa på hela promenaden, skönt!:-)Ibland kan man fundera på om jag är människoskygg:-)......närå men jag uppskattar när jag är själv i skogen och slipper en massa människor. Det är så avslappnanden å skönt att filosofera i skogen helt ensamma utan en massa jobbiga människor....känns som att jag träffar tillräckligt med människor när jag jobbar:-)


Hoppas alla får en lugn och skön helg medan jag hoppas på att jag får en fartfylld helg:-)

Av Elin Haglund - 1 maj 2008 23:33

Konstigt nog så har jag inte skrivit i bloggen på 3 hela dagar!:-)men jag har haft så fullt upp med allt annat än hundträning. Mirko fick vila mån, tis. Pappa var här och hälsade på, på måndagen, så då fick jag äntligen tummen ur och bytte däck på bilen, skönt att det äntligen blev av!Sen så åkte jag å pappa och köpte utemöbler till min uteplats. Det blev ett litet bort och 2 stolar, det räcker ju för mej......tror jag iaf:-) Sen så på kvällen blev jag å syrran utbjuden på middag av pappa då det blev indisk mat, super gott!


På tisdag morgon så åkte jag å pappa tidigt tidigt upp till söderhamn för att hjälpa mamma att flytta.....jag å pappa bar saker från 11 på morgonen till 22 på kvällen.....usch vad jag hade träningsvärk i mina händer och underarmar på onsdagen när jag vaknaden!Innan vi kom tillbaka till Stockholm så var klockan 02.00 på natten.....sen var det upp 08.00 för att åka på sökträning hyfsat matt å trött men men vad gör man inte för lite hundträning:-)


Sökträningen gick bra, jag å Mirko körde vindövningar.....ska försöka att få lite kvantitet på det nu och passa på att köra vindövningar så fort jag har sällskap av någon när vi tränar så att det inte bara blir en gång i veckan.....så E & S får vara beredda att ställa upp:-)


Idag så träffades jag & S för att träna lydnad......Mirko gick verkligen som en klocka på linförheten idag!:-)Har väl aldrig känts så här bra någon gång....han var väl taggad efter att ha fått vila från lydnad i 3 dagar:-)Sen så blev det lite kryp, framförgående, apportering, platsliggning, inkallande med ställande.....han kändes jätte bra idag!Krypet kändes oxå bra även fast vi har långt kvar innan det är helt klart....hyfsat nöjd med hans krypteknik nu och nu kan jag gå upprätt men nu ligger som sagt fokuset på att få till positionen men det går sakta framåt.....skam den som ger sig!


Förutom detta så har det så klart jobbats valborg och första maj, var faktiskt 2 lugna kvällar....kanske tack vare regnet?!:-)


Fick brev från Norrköpings BK och jag är visst 3:e reserv på deras tävling.....får väl se om vi kommer med?kanske inte så stor chans, men jag å Mirko kommer att åka dit iaf eller rättare sagt till Söderköping för att passa på att hälsa på Annette, Christer och Meddi, Tosca. Kommer vi inte med så får vi vara hejar klack till Annette & Meddi:-)


STORT GRATTIS till ELISABETH & SACCO som idag skrapade ihop sitt 1:a pris och klassvinst!Bra jobbat!



kram på er alla!Nu ska det sovas å skönt ska det bli:-)


Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards