AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Keso.....

Av Elin Haglund - 29 april 2009 18:51

.....tycker visst Mr M om!ja min hund är bra konstig. Han är så himla kräsen, han kan till och med tacka nej till korv om du sträcker fram en hel korv till honom, men keso det gillade han visst:-) Ja jag har väl helt enkelt fått en hund som tänker på vad han äter...hihihi.....men faktiskt perfekt, skulle han behöva få i sig lite snabb energi så är det ju perfekt att kunna ge honom keso.


Ja nu var det verkligen länge sen jag skrev. Vi har hunnit med en hel del sedan sist, men jag kommer inte ihåg allt i detalj. Sammanfattningsvis så har det blivit en hel del lydnad, med fokus på att köra flera moment på rad och få kommendering(för att jag ska vänja mej, inte Mr M:-)). Vi kan köra 4 moment i rad utan pip nu!tjoho!:-) Jag har varierat å kört 1 moment belöning, 2 moment belöning etc så att han aldrig ska veta. Alltså helt enkelt mer "tävlingsmässig" träning, vilket jag tror att jag har slarvat med.


Sen jobbar vi vidare på Mr M´s krypteknik, vi kör varje dag å som sagt med fokus på tekniken. Jag tycker inte att han har tillräckligt bra teknik. Tittar jag 1 år tillbaka i tiden så verkade jag vara rätt så nöjd med vårt kryp. Vart har det tagit vägen?:-) Sen har jag även finslipat lite.....ja ja jag vet att jag sa att jag inte skulle finslipa något mer på lägre momenten eftersom jag kan finslipa till förbannelse men några saker bara......bla så har han börjat "tackla" mig ibland vid ingångarna, vilket jag inte vill ha så det har vi finslipat lite på och sen kan man inte nöta på linförheten/fritt följ för mycket. Jag har ju inte brytt mej om hans position nu på ett tag, när vi har fokuserat på pipet, men nu är det nolltolerans på om positionen är för långt fram så det har vi även finslipat på.


Sen har det blivit något spår oxå, det går upp och ner.....men nu ligger fokuset på hans teknik i spåret och den har blivit bättre och han är lättare att läsa:-)


Sen har vi även hunnit med några skyddspass....det går framåt.....vi jobbar vidare med allt från bevakningar till överfall.....det som Mr M har svårast för är anslutningarna/när han har gjort ett släppande och ska gå i bevakning, då han vill ha koll på mej, suck! men vi drev upp honom rejält sist för att han skulle strunta i att jag rörde mej och för att fokuset skulle ligga mer på figgen än mej. Mr M har ju varit så här från att han var liten, han är alldeles för mattig men det löste ju sig i söket och uppletandet så det ska väl även lösa sig i skyddet.


Sök har vi även hunnit med. Det går framåt, han tar rullen super fint nu:-) Han jobbar på fint i tomslagen. Det vi måste jobba mer med är framslag och att gå ut på djupet. Ibland kan han gå för grunt, inte för att det händer allt för ofta men det händer. Men vi har ju inte ens kört sök i 1,5 år så det är ju bara att jobba vidare. Han har gjort rejäla framsteg om man tänker tillbaka ½ år:-) Jag har märkt att han har dragit ner på tempot i sökbanan sedan värmen kom, han jobbar nästan i ett bättre tempo nu än förut men jag är så van att det alltid går i 190 så för mej är det lite ovant:-)


Jag har missat massor men nu ska jag ut och gå med grannen.....

 
 
Therese

Therese

30 april 2009 23:13

Åh en kompis! Prio gillar också keso! Märkliga jyckar. Lite jobbigt att ha som träningsgodis bara;)

http://blogg.gini.se

 
Ingen bild

Elin

1 maj 2009 08:18

Therese: Nej inte direkt det lättaste att ha som träningsgodis:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards