AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 8 april 2009

Av Elin Haglund - 8 april 2009 12:40

.....Vi skulle ha tränat sök idag men pga av stort bortfall så blev det ingen sökträning. Men jag, Linn & Vera bestämde att vi skulle träffas på klubben ändå. Jag började med att köra någon markeringsövning med "figurant fram" och transport. Sen fick Mr M hoppa in i bilen igen då det var dax för Loke att få göra några vindövningar. Sen så hjälpte jag Vera med kommednering, Chiron gick riktigt bra idag! Roligt att se! Inget pip alls!:-) Sen var det dax för Mr M. Jag tog ut honom ur bilen. Jag kastade lite boll till honom innan det var dax för oss att bli kommenderade. Sen in på plan och han gick super! Inget pip alls!:-) Körde bara fritt följ och sedan framåtsändande. Det är bara att nöta på med framåtsändandet men det går framåt men nu var det länge sen vi tränade det igen och då tar det alltid ett tag att hitta tillbaka. Men jag kände mej sååååå himla nöjd eftersom det inte var ett enda pip!!:-)


Mirko fick avsluta passet med med några utbackningar, där har han gjort framsteg!:-) Sen blev det även lite kryp, jag blir matt på det momentet. När jag kör teknikträning så att jag står framför honom så han fint teknik men så fort jag plockar in honom vid sidan så försämras han teknik avsevärt men det är bara att träna på. Någon gång ska vi väl få till krypet ordentligt!:-)


En nöjd matte efter dagens träningpass! Igår hade vi en svacka för att nå en topp i träningen idag. Jag vet att det är så med hundträning men jag kan ändå ha svårt att acceptera det:-)


Imorgon åker jag & Linn till Frida för att träna lydnad. Bra att få lite ny inspiration och ögon som tittar på en!

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards