AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Elin Haglund - 25 maj 2008 18:11

igår blev det lydnadsträning ute på Tyresö BK. Det var jag, S & E som träffades för att träna.


Jag fick hjälp att bli igenom kommenderad genom lägre. Det är alltid bra att bli kommenderad så att man någon gång i framtiden iaf kanske kommer kunna bete sig normalt när någon kommenderar mej:-)Det gick rätt så hyffsat! Linförhet kändes helt ok, den går alltid att få bättre än vad den är men som jag tidigare skrivit så är den betydligt mycket bättre än den var förut:-)Framförgående,han stretar fortfarande å nu har jag backat i mitt beslut att få bort det....har försökt att få bort det vilket vi har gjort framsteg med men istället så har han börjat vända tillbaka till mej å det vill jag inte ha så han får väl streta då:-)Läggande, så bra som det kan bli just nu, det kan bli mycket mycket snabbare. Inkallande, han satt bra, vi körde med störning kring honom och ingen inkallning utan han fick bara sitta. Apportering, ett omtag påvägen in,hmmm.......ja ja.....kryp, mycket kvar där men det går sakta men säkert framåt, vi jobbar nu på att han får krypa längre sträckor, innan förra tävlingen hade han aldrig krypit 4 meter så det jobbar vi på nu samtidigt som vi jobbar på hans teknik som är bra/dålig till och ifrån. Hopp över hinder-klockrent!:-)



Idag har jag å Mirko haft en vilodag med passivitetsträning.....efter nattens jobb så blev det sova dock bara 3 timmar, skulle iväg å titta på S som skulle tävla högre spår idag ute på Tyresö så Mirko fick träna på att det inte behöver hända något bara för att man är på en brukshundsklubb, vilket kan vara bra för honom:-)men han skötte sig exemplariskt!Grattis Susanne & Kox till en fin insats, tråkigt att det inte räckte till uppflytt!


Johanna & Maczon:det är bara att bryta ihop å komma igen!Nästa gång tar ni det!Ni får se det positiva i det negativa, platsliggningen som ni har tragglat med gick bra!Bra jobbat!


Lite bilder från igår......


Mirko får testa på tungapporten....


Mirko sitter med störning.....


Hopp....


Kryp bak ifrån....


Snyggbild.....



Avslutningsbelöning efter lydnadsprogrammet.....



























Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards