AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Elin Haglund - 22 maj 2008 12:55

så var det dax för sökträning igen, det blev ju ingen sökträning för mej å Mirkos del förra veckan så det kändes roligt att få köra sök igen:-) Vi fortsatte med vindövningar för Mirkos del, var inte dom lättaste förhållanden att köra vindövningar i eftersom det nästintill var vindstilla. Han skötte sig bra, men jag måste lära mej att läsa honom.....för när jag gör dessa övningar med Mirko så vill jag att han ska visa jätte tydligt, typ som att han står på bakbenen å bara vill framåt.....men så gör han inte men han har ändå figgen i näsan.....jag ser hur han höjer nosen en gång......sen så vänder han tillbaka till mej och då har ju han redan haft figgen i näsan så då kan jag vända tillbaka till stigen och skicka.....så jag har trott att han inte har haft figgen i näsan eftersom han visar rätt så otydligt.....men testade igår att gå tillbaka och skicka fast han visade så otydligt och självklart hade han figgen i näsan.....alla hundar är ju olika så det är bara att lära sig läsa honom på detta oxå:-).....Vi gjorde 4 vindövning, 2 på fullt djup och 2 på kort avstånd från stigen.....det är bara att nöta på!...Nu ska vi sätta igång med markeringsövningar, ska iväg och köpa slang idag så att vi kan börja med markeringsövningar med lösrulle.....nu ska jag försöka att köra lite kvantitet vad gäller vindövningar & markeringsövningar....Mirko fungerar å lära sig bäst när han ska lära sig något om man kör det ofta en period för att sen trappa ner....


Idag så blev det en tur till klubben på dagen.....först blev det en promenad med båda hundarna(Svea är hos mej idag) och sen blev det lydnad. Vi började med framåtsändande, det känna roligt att ta upp det igen, sen blev det linförhet och sen framförgående....han fick ingen belöning på linförheten utan den kom på framförgåendet....sen blev det apportering och efter det kryp.....belöningen kom på krypet....sen så körde jag apportering en gång till och då fick han belöning direkt efteråt. Körde lite tävlingsträning idag så att belöningen inte kom direkt efter momentet utan den fick kommam efter det andra momentet vi körde....men sen blev det såklart lite extra finlipning av momenten efter att vi hade kört detta....Han skötte sig bra idag!


Nu är det snart dax för jobb å idag får Mirko vara i bilen i garaget på jobbet, jag har hjälp med Mirko alla andra dagar jag jobbar denna vecka men idag kunde jag inte lösa det så då får han sitta i bilen för då hinner jag ta ut å pinka honom när vi ska äta.....

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards