AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Elin Haglund - 8 maj 2008 12:00

Ja vi har hunnit med lydnad, där jag har försökt att fokusera på momenten i lägre. Men kom på nu att jag inte har kört något läggande under gång så det måste vi väl fräscha upp igen för 100:e gången:-)Lydnaden har gått riktigt bra dom här dagarna och jag är framför allt sååååå himla nöjd med linförheten nu som verkligen har släppt!:-)Dom andra lydnadsmomenten känns oxå riktigt bra, förutom krypet men som sagt vi gör framsteg även där dock har vi ännu inte nått så att krypet är så bra som jag till slut vill få det. Det positiva med krypet är att han inte alls kryper före mej på samma sätt nu, han väntar på mej på ett annat sätt(dock inte alltid) och det är ju det som vi har lagt krutet på nu så det har blivit betydligt bättre. Men i och med att jag har lagt krutet på positionen så har vi inget riktigt flyt i krypet det blir lite hackigt men det får jag acceptera nu när fokuset ligget på att han inte ska krypa innan mej. Flytet och jämt tempo får komma med tiden:-)


Men insåg även nu när jag sitter å skriver detta att det är vissa moment som jag har glömt bort att köra så det blir väl lite finlipning nu några dagar på alla moment som ingår i lägre. Det är ju inte ens säkert att jag kommer med i Norrköping men jag hoppas ju på det så får vi se hur det blir?om jag kommer med så vet jag ju aldrig hur det kommer att gå på spåret eftersom han ibland kan vara lite yvig och förvirrad. Så om vi kommer med så är det ju inte ens säkert att vi kommer så långt som till lydnaden?:-)men om vi kommer med så ska jag lita på Mirko till 100% på spåret så får vi se om vi går vilse eller inte?:-)


Igår var det dax för sök.....superfint väder hade vi! jag körde vindövningar med Mirko. 4 vindövningar fick han köra, han gjorde det super bra. Figgarna låg på fullt djup och jag riktigt såg när han fick in figgen i näsan. När jag sedan släppte honom från stigen så sprang han rakt ut med bra fart på alla skick och med näsan fint uppe i luften. Roligt att se och han tycker verkligen att det är super roligt!


Idag så la jag spår. jag lät spåret ligga 1 timme ungefär. Det var ca 700meter långt och med många vinklar idag, var länge sen jag la ett sådant spår med många vinklar. Han hade jätte bra motivation idag, bra framåtanda....nästan för bra:-)......han hade för hög fart i och med att motivationen var så hög så tappade spåret några gånger och irrade omkring men han hittade tillbaka till spåret alla gånger och fortsatte sedan att jobba på riktigt bra! det är så svårt eftersom jag inte kan hålla tillbaka honom i linan som det ser ut i daxläget eftersom han då helt enkelt blir för störd och osäker på om han går rätt eller inte så som det ser ut nu så får jag bara acceptera att han håller ett för högt tempo och kanske tappar spåret ibland för att få upp självförtroendet och motivationen i hopp om att jag i framtiden ska kunna hålla emot i linan. Så jag kan säga att det idag blev en springtur efter Mirko så när det sedan i framtiden blir dax för tävling så blir det på med löparskorna:-)


Han har mycket bättre teknik vad gäller söket än spåret så jag får väl se vad jag prioriterar i framtiden?beroende på hur det går med spåret?Men jag har inte gett upp hoppet än gällande spåret:-)

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards