AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Elin Haglund - 18 maj 2008 17:15

Först fick jag reda på att jag kom med på tävlingen....hade ju ställt in mej på att jag inte skulle komma med men men det var bara att ställa om....


Började med spåret......så super nervös jag var eftersom det har gått lite upp och ner när det gäller spåret.....men jag försökte tänka att det är ingen idé att jag är nervös för jag kan ändå inte göra något utan det var ju helt upp till Mirko.....Släppte på Mirko på spåret och han gjorde ett klockrent spårupptag:-) Han hade sådan fart i spåret så att jag småsprang efter honom, det kändes så himla bra, jag kände mej helt lugn och litade helt på honom! Vi kom in med 6apporter+slut med en tid på 13min, snacka om att jag var svettig när vi nådde slutet:-)Å jag var så nöjd med honom för jag trodde verkligen inte att vi skulle ta oss runt:-)


Sen var det tillbaka till klubben å efter ett tag var det dax för platsliggning.....jag tyckte att han låg hur fint som helt, han rörde inte ens örnonen på skotten så jag var nöjd!:-)sen när jag fick poängen så fick jag 8p/9p för att han hade krypit....men han måste ha gjort det när jag gick iväg för när vi hade ställt upp så låg han blixtstilla.....men det kan inte ha varit mycket han kröp eftersom han fortfarande låg i linje med dom andra hundarna?konstigt?Men jag var nöjd ändå:-)


Sen var det budföringen.....ja där blev det startskall:-).....ja ja han gillar att springa iaf:-)


Sen var det dax för lydnaden efter lunch. Dagens bakslag! Den som jag är så nöjd med och verkligen vet att Mirko kan! Jag värmde upp Mirko, inte speciellt mycket för jag tyckte att han kändes lugn och samlad.......så jag tänkte att jag vill inte köra slut på honom, jag tänkte att han hade fått köra slut på lite energi på spåret å budföringen.....Sen gick vi in på banan å då kändes han så där bra som han gjorde på båda lydnads ettorna så det kändes bra när jag gick in på plan....linförheten gick bra men sen så började han balla ur lite......framförgående-pip,när jag sa stanna så vände han sig om, vilket aldrig har hänt, han som alltid ställer sig precis rakt fram!På läggande så var han lite seg men det kan han vara. Sen inkallningen så var han lite orolig. Apporteringen-så tuggade han helt plötsligt vilket jag trodde att vi hade fått bort eftersom han inte har gjort på jag vet inte när!Sen krypet,ändå över förväntan....Sen hopp över hinder som han alltid gör perfekt.....gissa....när jag säger hopp då flyger han fram ett steg å börjar skälla så som han brukar göra när han blir frustrerad eller inte orkar hålla ihop längre pga att han har blivit trött....Där blev jag riktigt besviken!men jag sa hopp än gång till och då hoppade han å satt sig å hoppade fint tillbaka......


Jag vet inte varför han spårade ur på lydnaden och gick så dåligt? var det för att han hade för mycket energi kvar så att jag hade värmt upp honom för dåligt? eller var det för att han var så trött?......vi åkte ju ner till Nettan & Meddi igår och då låg Mirko i bilen hela kvällen å sen sov vi borta plus spår,budföring och platsliggning så det känns ju som att det mer berodde kanske på att han var trött och inte orkade hålla ihop och koncentrera sig hela vägen....han brukar kunna reagera så här när han inte orakr hålla ihop hjärnan längre:-)


Jag var så besviken till en början efter lydnaden eftersom han gick så himla dåligt i förhållande till hur han brukar gå men nu har besvikelsen lagt sig....men jag var nöjd med mej själv som inte blev sur på mirko trots detta utan han fick springa till sin kära boll å sen lekte vi med den....det som kändes mest surt var hoppet som han brukar gör perfekt men som vi nollade å där försvann 40p.....


Jag ska inte ha en massa bortförklaringar på varför lydnanden inte gick bra....utan jag bara vet att Mirko brukar gå 10gånger bättre än vad han gjorde idag!Men jag får se det positiva i det negativa från dagens tävling:å det var att han gick hur j-vla bra som helst på spåret!Jag trodde ju inte ens att vi skulle ta oss igenom det:-)så det var verkligen över förväntan:-)



POÄNG

Spårupptaget 10p/10p

Spårning 189p

Budföring 9p/9p

//summa 275p


Platsliggning 8p/9p


Linförhet 8,5p/8,5p

Framförgående 6p/7p

Platsläggande 8p/7p

Inkallande 8,5p/8p

kryp 5p/5p

apportering 7p/7p

hopp 0/0

//summa lydnad 187p


TOTAL SUMMA  462p, godkänd

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards