AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Elin Haglund - 9 maj 2008 19:52

båda en tupplur, jag kunde sova trots värmen å det fina vädret:-)Å när jag hade sovit min skönhetssömn så blev det även en sprintur trots värmen, men det var ingen fara varken för mej eller Mirko. Mirko jobbade på bra fast jag hade med mej vatten till honom å sen fick han bada i sjön när på slutet av springturen å det tyckte han var skönt!Fast han är en liten fegis när det gäller vatten, han simmar inte så gärna om jag står kvar på land, han vill ha med mej oxå när han ska simma annars så springer han helst så långt som han når botten.....fast jag fick honom att simma efter en pinne några gånger men det var väl så där uppskattat:-)



Ha en bra helg allihopa!Själv ska jag som sagt jobba natt hela helgen.

Av Elin Haglund - 9 maj 2008 15:17

blev det idag!Vi åkte upp till klubben för att köra lite lydnad i den gassande solen:-)Gud så varmt det var idag så det blev ett kort men intensivt pass med lydnad. Jag körde igenom alla moment i lägre fast i träningsform. Krypet å platsliggningen hoppade vi över, tänkte köra det här hemma ikväll istället. Det gick riktigt bra idag på träningen!:-)Mirko blir inte så farligt berörd av värmen så det är skönt!Det enda som märks på honom är att han flåsar lite mer än vanligt men annars är det samma fart så det känns väldigt positivt.


När vi kom hem från klubben så gick vi ut å satt oss på grillplatsen utanför vårt hus där grannen med hennes 2 hundar satt plus 2 till tjejer med sina hundar. Mirko skötte sig exempariskt, han skällde vid ett tillfälle men det är ju inget för att vara Mirko:-)hihi...närå.....Det var så lugnt å skönt tills det kom en tjej med sin schäfertik då blev Mirko tok förtjust i henne så dom 2 låg och pratade med varandra hela tiden:-) Vi satt ute i 2 timmar så det var skönt i värmen medan hundarna låg i skuggan å mös. Det är sådant här som är super bra träning för Mirko som vi inte alls gör speciellt ofta men nu kanske det blir mer av den saken?!


I natt är det jobb som gäller så jag skulle verkligen behöva lägga mej å sova en stund men vem känner för det när det är sådant fint väder ute. Sen var tanken att jag skulle springa idag men ännu känns det väldigt varmt för Mirkos del att hänga med på en springrunda så vi får vänta ett tag med det.




Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards