AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

3 dygn!

Av Elin Haglund - 28 januari 2009 20:19

Nu har det gått 3 dygn utan snus! Gud vad duktig jag har varit! Jag har inte tänkt speciellt mycket alls på snus. Men jag har gjort så att varje gång jag har känt mej sugen på snus så har jag tänkt......gud vad skönt att slippa ta en snus ist för att tänka gud vad jobbigt. Det gör ju mycket med rätt inställning!:-) Så jag kämpar på! Har köpt hem massor med nötter, torkad frukt, färsk frukt så att det finns hemma om jag blir snussugen:-) för jag vägrar att gå upp i vikt nu när jag ska sluta snusa så då gäller det att ha nyttiga alternativ hemma så att det inte blir en massa godis:-)


Enligt forskningen ska nikotinet vara ur kroppen efter 3 dagar alltså måste det vara slut på nikotin i min kropp nu.


Jag beställde ett par Garmont skor på outnet för halv priset!wow! Jag beställde str 38 som jag hade på mina förra Garmont skor, men dessa var alldeles för stora:-( Men då köpte Mimmi dom av mej så att jag slapp skicka tillbaka dem oxå beställde jag ett par nya fast str 37,5, hoppas att jag kan ha dom! Sen fick jag boken jag beställde idag, spännande. Nu ska jag börja läsa den och lära mej en massa. Hoppas att det står lite nya fakta i boken som man inte visste tidigare. Och nu ska jag bli ännu nogrannare med Mirkos träning, uppvärmning, nedvarvning! Jag brukar försöka tänka på det men jag vet att jag slarvar fast nu blir det andra tag/nya tag:-)


Jag fick ju ett par jätte fina koppar av Linn & Kristoffer i present, som Linns mamma Anette har gjort. Hon är så himla duktig och gör så fina saker!! Har du tid över så gå in och kolla på hennes hemsida.


Idag blev det spår med Linn. det gick jätte bra både för Mirko & mej och Linn & Loke. Dom spårade bra båda 2! Det var riktigt fruset i marken, lite lite snö på vissa ställen. Mirko fick sig ett ängspår med en massa störningar av folk och hundar som hade passerat antingen innan Linn gick ut spåret åt mej eller efter hon hade gått ut spåret. Men Mirko spårade riktigt bra! Han blev lite osäker på 2ställen i spåret men jag är super nöjd med dagens spår! Om han än gick lite väl sakta idag...hihihih...hör ju inte till vanlighetens skull:-)


Jag hade tänkt köra lydnad idag egentligen men åkte upp på klubben och åkte lika fort där ifrån. Det är ju rena rama isbanan överallt, så himla tråkigt. Nu får det försvinna eller så får det komma mer snö så att det går att träna. För som det är nu så går det knappt att träna någonstans. Igår var jag så sugen att träna lydnad eftersom det inte har gått att träna ute på flera dagar pga av halkan:-( så jag åkte till parkeringsgaraget i Farsta Centrum. Jag visste inte hur det såg ut där men det gick riktigt bra att träna där inne, det var inte alls speciellt många bilar där inne så då vet jag att det är ett alternativ om halkan håller i sig ute.


Imorgon kommer pappa en sväng:-) Han har gjort en söklåda åt mej:-) åh så roligt så nu kan vi träna dolda legor!

 
 
Susanne

Susanne

28 januari 2009 21:14

Grattis å lycka till med slutsnuseriet!!
Strongt! Håller tummen!!
Å som du säger så gör inställningen mycket! Kan jag säga som behöver sluta röka!
Susanne

http://www.axevasvecia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Janne å arne

28 januari 2009 21:18

Ett försenat grattis från oss i Hällefors.

 
Johanna

Johanna

28 januari 2009 22:18

Bra jobbat, nu är det bara att fortsätta kämpa på! :) Kim kämpar också med att sluta snusa, så ni kan väl ringa och peppa varann när det går tungt, mentorstöd ;) hihi. Ha det bäst, kram

http://www.akjasmaczon.bloggagratis.se

 
Linn

Linn

29 januari 2009 01:14

du är ju grym och verkar vara vid gott mod ang. snuset!! jag glömde heja på dig idag, men tänkte i alla fall på dig på jobbet och undrade hur det gick... :) jag kände mig som en praktikant på jobbet idag för övrigt. jag har nog skrumpnat!

http://lokeriesen.blogg.se

 
Ingen bild

Elin

29 januari 2009 08:48

Tack för alla grattisar på min födelsedag och all lyckönskningar angående snusandet!:-)

Linn: ja du jag kommer nog oxå att känna mej som en sao-elev idag:-) men men det är väl inte så konstigt!vi kommer igen! vi har ju inte varit ute på 5 månader så det är ju faktiskt inte så konstigt:-)

Johanna: jaha så Kim har oxå tagit sig i kragen och ska sluta snusa! Bra för honom! Hoppas att det går bra för honom!jag motiverar mej med att det kommer inte att bli lättare med åren iaf:-)hihi...så det är lika bra att sluta nu!

Susanne: Kom igen du oxå!Sluta röka du oxå! Mammas syrra har rökt i 30 år och hon slutade så att hon har hållt uppe sedan i Juni! Kom igen Susanne! Tänk på alla risker som rökning innebär!.....:-)

Janne: Nu har pappa snickrat ihop lådan åt mej:-) Han kommer med den idag så då får jag se hur den ser ut:-)

 
Ingen bild

Josefin

29 januari 2009 20:52

Vad du är duktig med snusandet! :)

 
Ingen bild

Janne å arne

31 januari 2009 20:45

Då tar vi med lådorna på akjalägret så har vi två dolda legor.

 
Anne

Anne

3 februari 2009 12:35

Hej! Tack för tipset. Har redan hämtat ut från Canis men det behövs fler:). Lycka till med ickesnusandet//Anne

http://www.hundkurserna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards