AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Elin Haglund - 10 januari 2009 19:37

kommer inte på någon lämplig rubrik för detta inlägg:-)


Vad har hänt idag då? Inte speciellt mycket eftersom jag jobbade natten som var så sov jag till 14. När klockan väl ringde så bar det av till klubben, inte för att träna utan för att hinna ta en promenad innan det började mörkna ute.....det är enda nackdelen med att jobba natt den här tiden å året att det blir mörkt så tidigt...... ja ja:-).....det blev iaf en promenad men jag kunde inte låta bli helt så det blev först lite kastande av boll och sedan blev det även lite träning på promenaden, det blev lite fritt följ, läggande under gång, framförgående och skall. Mr M jobbade på riktigt fint! Men han tycker att det är jobbigt med framförgående nu när jag har börjat ställa krav så tycker han att det är jobbigt och blir frustrerad men det ska vi få till:-)


Sen bar det av till syster yster för att "hänga" lite och umgås. Tommy hade 2 kompisar hemma som Mr M "terrade" med sin boll:-) Har man en gång börjat leka med honom med bollen så är det kört:-)så Mr M hade det roligt hemma hos syrran. Jag å syster yster spelade lite guitar hero, det är så himla roligt! Men det var länge sen så jag var inte speciellt bra men roligt var det iaf.


När vi kom hem så fick Mirko använda sin hjärna lite....vi har ju börjat med 2 nya "tricks".....han ska lära sig att sätta alla 4 tassarna i en pajform:-) han har lyckas lista ut att han ska sätta i 2 tassar men nu när jag försöker gå vidare till 3 tassar så blir han lite frustrerad men han jobbar på, får väl se hur lång tid det tar för honom att förstå?:-) Sen jobbar jag ju med våran fingertarget:-) Jag vill lära honom att pussas (han kan pussas redan) men att han ska hålla kvar nosen länge på munnen (jag fick se att Tuva gjorde det och det såg så himla roligt ut att jag vill försöka lära honom det), men han blev riktigt trött i huvudet av dessa aktiviteter.


Sen fortsatte jag att öva in släppanden och utbackningar inomhus med kamleksak(......får väl se om han kopplar det till ärmen sen?.......)men det gick riktigt bra! Belönar att han tänker bakåt....struntar just nu att han ska ligga, vill få till fina utbackanden först. Det kanske hade fungerat bättre med att ha honom i sittande bevakning, för det är det han helst tar till när han backar....ja ja vi får väl se?......men jag kör på med liggande bevakningar som det är just nu iaf så får vi se?


Jag har fått så jäkla ont under hälen på vänster fot, undrar om den har blivit lite överansträngd? jag har ju gott så mycket den här veckan, flera 2 timmar promenader.....får väl se om det går över med lite vila?


En dag med blandade aktiviteter alltså:-) I natt blir det jobb igen.....

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards