AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Elin Haglund - 11 januari 2009 23:20

Klockan ringde 14.00 idag efter ytterligare ett nattpass.....jag kände mej väldigt trött till en början.....jag gick ut på en kort kisstur för att gå in och äta lite lunch innan jag hittade på någonting. Ja lunch?det blir ju lite konstiga mattider när man jobbar natt:-) frukosten äts innan jag kryper ner i sängen och när jag stiger upp så är det ju dax för lunch. Jag brukar inte få så mycket matlagning gjord när jag jobbar natt så jag hade haft framförhållning och lagat hemmagjord pizza så det var bara att värma på den:-)


Jag satt och funderade vad jag skulle hitta på idag, jag tänkte att det får bli en lång promenad men jag kände inte för att gå själv så jag ringde Mimmi men hon skulle på öppenträning..... 


jag funderade lite och sedan bestämde jag mej för att hänga på så att Mirko fick göra något idag iaf:-)Det blev en promenad dit och en promenad ham.....tänkte att jag kunde ju passa på att köra lite fot med en massa hundar som störning:-)..... Mirko fick sig lite fot med störning av en massa hundar som gick väldigt nära vid vissa tillfällen men han höll kontakten super!:-) Sen fick vi ju gratis passivitetsträning vilket inte gillades av Mr M! så jag ska nog gå dit någon mer söndag så Mirko eftersom att träna passivitet inte är min starkaste sida:-)


När vi kom hem så fortsatte jag att träna på "fingertargeten" och alla 4 tassarna i pajformen. Fingertargeten går super! Men 4 tassar går så där.....2 tassar har han förstått men han har svårt att förstå varför han inte längre får belöning för 2 tassar och vad han ska göra för att få belöningen, så jag testade lite andra varianter för att få honom att förstå att han skulle i med bakbenen oxå men det gick väl så där. Mr M är ju inte direkt medveten om att han har några bakben:-)så vi får väl se hur det går med denna lilla utmaning? Det märks att det var länge sen som vi gjorde ett "nytt moment" där han måste tänka ut helt själv vad det är att jag vill att han ska göra. Det blev även lite släppanden med utbackningar inomhus....


Sen hann jag även tryfta ett och annat när jag pratade länge och väl med Johanna:-) det var länge sedan sist, det var roligt att prata en stund! Vi pratade om våra kära hundar och insåg att vi har samma typ av "problem" och dom små liven är väldigt lika varandra. När jag satt i telefon med Johanna så blev det helt plötsligt strömavbrott! Jag tror aldrig att jag har varit med om att det har blivit strömavbrott under alla år som jag har bott i lägenhet. Det blev till att tända lite ljus för att kunna se någonting överhuvudtaget.


Nu ska jag försöka att göra någonting vettigt på jobbet...:-).....sista natten! Så skönt!


När vi kom hem

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards