AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Elin Haglund - 18 januari 2009 20:00

......på att ta det lugnt. Men idag har jag lyckats:-) Jag kände mej så trött imorse när jag vaknade och jag kände verkligen inte för att göra något så då bestämde jag mej för att bara slappa hela dagen. Men jag började ändå dagen med en lång promenad med Annika & Troja, men sen har vi inte gjort många knop......enbart bakat lite men sen har dagen spenderats framför tv/datorn:-).....självklart har vi varit ute på några promenader men inte mer än så.....Så idag har jag presterat, alltså inte gjort någonting:-)


Igår kväll blev det ju skydd. Det gick bra, fick lite nya saker att jobba på och även fortsätta jobba med det som vi redan har börjat med. Mirko var riktigt taggad! Vi körde några inskick med bevakning, där är det bara att nöta på så att han lär sig rätt avstånd.....igår kröp han lite framåt, men det var lite halt underlag så han fick inte så bra fäste. Vi diskuterade lite om det kanske inte var det bästa att ha honom liggande eftersom det är lättare att han kryper framåt när han ligger ner än om han skulle sitta?kanske skulle ha haft honom sittande i stället?hmmm.....?......jag vill inte gå in och ändra nu för han lägger sig jäkligt fint. Sen blev det lite lite transporter. Sen testade vi av släppanden och utbackningar, för att se hur det fungerar på en annan än mej själv, men det funkar bra! Han släpper fint! Sen utbackningarna är det bara att jobba vidare på.


Efter passet så gick fick Mirko köra 3 stycken sökövningar inomhus. Det första fick han jobba i koppel, det tyckte han var lite jobbigt eftersom han inte själv fick bestämma tempo:-) men han jobbade jätte fint! De andra 2 skicken fick han jobba löst och han jobbade jätte fint!så det var roligt att se!


Hoppas att ni alla har haft en härligt helg!


Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards