AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Elin Haglund - 24 januari 2009 09:06

Idag var det tänkt att vi skulle köra skydd på klubben.....men men det blev det inget av med:-( för när jag vaknade så regnade det STORA droppar. Och det är ju snö på marken så regn uppe på det blir ingen bra kombination! Utan resultatet blir en halkig isbana så det blir inget skydd idag tråkigt nog!:-(


I veckan så kom Yngve och gav mej en munkrog som han har använt på sina schäfrar som jag fick av honom:-) TACK så mycket! Det var jätte snällt att du tänkte på mej!:-) för han har ju kelpie nu så han är inte i stort behov av munkorgen nu. Den är ljusbrun. Min första reaktion var att jag inte ville ha en sådan färg på munkorgen men när jag väl testade den så tyckte jag att Mr M passade bra i den färgen faktiskt:-) men jag vet inte om den sitter som den ska, men tycker att det ser ut som att den är rätt storlek när jag har testat den på honom, men jag ska be någon som vet hur den ska sitta att titta på den. Om han kan ha den så får han ha den så länge tills jag jag har pengar att köpa en munkorg.....Jag har börjat vänja Mirko vid den och det går super! Han bryr sig inte alls.


Här kommer 2 bilder på Mr M med munkorgen på ( inte den bästa kvalitén på bilderna)


Efter att jag läste på Frida Sundbergs blogg om att hon hade varit på en bra föreläsning angående fysträning för hundar så fick jag tummen ur och beställde en bok om fysträning för hundar, det ska bli spännande att läsa! Jag har ju hållit på med träning hela mitt egna liv så jag brukar vara noggrann med uppvärmning och nedvarvning när jag tränar med Mirko, men det ska bli nyttig att läsa en speciell bok om fysträning för hundar i syfte att kunna bygga upp hans kondition och styrka för att förebygga skador. Så nu väntar jag med spänning för att få hem boken:-)


Nu blir det en promenad ute i regnet, det blir allt idag när det är sådant skit väder. Suck!



















Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards